Söt dikt

Jag och min hund

Det du gör mot min hund, gör du också till mig
Det du säger till min hund, säger du också till mig
Smeker du min hund, smeker du också mig
Om du är hånfull och nedlåtande för att det "bara är ett djur"
skär dina ord som knivar i mitt inre
Talar du vänligt och kärleksfullt till min hund
så visar du att du tycker om mig också
Det du gör mot min hund visar vem du är
Det du säger om min hund, säger du också om dig sjävl
Klappar du och smeker min hund är du en vänlig person
Slår du min hund bär du på ondska
Är du hånfull och nedlåtande är du osäker på dig själv
Talar du till min hund med vänlighet och kärlek
så bär du på vänlighet och kärlek i ditt hjärta

Källhänvisning: www.djurlollo.tk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0