Valp- och filmkväll

I tisdags eftermiddag gjorde jag och Diesel Lovisa sällskap i Féline House och sedan bar det av hem till Lovisa. Diesel som var så glad att han slapp butiken (han får ju inte gå omkring som han vill där) blev jätteglad då han trodde att vi skulle hem. Snacka om att han blev besviken när han insåg att vi skulle träffa de läskiga valparna. Stackarn.

Medans Lovisa tog kort på valparna försökte jag få dem uppmärksamma på mig. Det gick inte så bra som vi hade hoppats på, valparna är inte så lättroade som man tror. Efter vägningen, som konstaterade att min valpis väger mest, var det film som gällde: "Labyrinth". Den var faktiskt bättre än vad jag hade föreställt mig.

Efter filmen var det dags för mig och Diesel att dra hem, men innan vi gick sa jag hej då till alla valparna. När jag tog upp min valpis och frågade Diesel om han skulle säga hej då han med, vände han i samma stund som han såg valpen i min famn. Stackas Babe, undrar hur han kommer reagera nästa vecka, när valpen faktiskt kommer hem till oss...

Så fort vi kom innanför dörren hemma, gick Diesel och la sig i soffan. Han somnade på subben, min bebis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0