Hippies nya frisyr

Igår morse bar det av till Hundfrisörerna i Sundbyberg för Hippies rakning. Jag dorg med mig Diesel också då vi skulle hålla varandra sällskap när Hippie rakades.

När vi kom dit berättade jag hur jag ville att Hippie skulle bli rakad; att hans frisyr på huvudet och svansen skulle vara kvar som de var, men att det skulle vara rätt kort på kroppen.
Hon som skulle klippa tyckte att Hippie var fin som han var och att det var precis en sådan klippning och samma längd på pälsen som man skulle sträva efter. Sedan sa hon också att Hippie inte skulle bli snyggare än vad han redan var (helloo, bad for business säger jag bara).
Där var jag i alla fall snabb med att säga att jag ville ha honom rakad för hans egen skull inte för min. Han har inte så svår päls än så länge så det var absolut inte för min egen skull. Sjukt att hon ens sa så när jag till och med redan berättat det på telefon tidigare...

Hur som helst, hans rakning etcetera skulle ta 3 timmar(!) och jag gick iväg med Diesel på en jädrans långsam promenad runt Sumpan. Jag letade reda på en bankomat då jag hade för lite pengar löst och sedan gick vi bara runt. Efter en timme var vi tillbaka utanför lokalen för det hade blivit extremt varmt för både Diesel och mig så vi satte ochh i skuggan och vilade i en timme. Sedan promenerade vi lite till, men slutligen höll vi oss stilla i skuggan resten av tiden.

När det var dags att hämta Hippie berättade dom att han hade vrit jätteduktig och att han hade gjort precis som de sa och så vidare. Han låg och sov när jag kom och ville absolut inte reagera förrän han såg mig i dörröppningen och hörde att det var jag som ropade på honom. Gud vad glad han blev då, han trodde väl att jag hade lämnat honom där för alltid, stackaren...

Jaa... vad kan man säga om hans nya frisyr?
Jag är inte 100% nöjd med den. Hans kropp och svans blev jättebra, där har jag inga klagomål. Bara det att hon självklart inte hade låtit hans hippiefrilla vara utan hade klippt den rätt kort. Jag tycker att han ser ut som en gammal gubbe, typ en gammal, gammal, ful terrier. Men samtidigt så blev han rätt söt också. Och nu ser han lite mer, fast jag faktiskt hade tänkt klippa topparna på honom när vi kom hem... Men men, han är ju fortfarande söt och han både ser och svettas mindre så det är okej.

Det här är dock antagligen sista gången han blir trimmad innan vintern, vill ju inte att han ska frysa då heller.. och nästa steg blir att skaffa mig en egen rakapparat så jag kan raka honom själv istället, det blir billigare och sedan kan jag styra hans utséende själv.

Vi såg rätt mycket hundar i Sumpan faktiskt. Det var nästan som i Nice där det gick människor med hundar i princip överallt, bara det att i Frankrike är hundar välkomna nästan överallt medan de typ är bojkottade exakt överallt i Sverige. Det är synd tycker jag.
Vi såg 4 megakaxiga chihuahuas, 1 engelsk bullterrier, 1 cavalier, 1 border terrier, 1 mastiff, 1 kaxig jack russel och 1 blandistik. På pendeln mötte viäven en ung schnauzer som vi inte fick sitta i närheten av för han var "så ung och ska hälsa på alla andra hundar" enligt matte. Jag orkade inte nämna att man inte kan vifta bort det, han var minst 6 månader och det försvinner ju inte om man inte tränar, men men, hon kanske kommer på det senare...


Söta Hippie ser värsta kaxig ut


Diesel ville också vara med på bild


Hips don´t lie


Här blev han jättesöt

Kommentarer
Postat av: Paola

Neeej vad söt han ser ut ju!:D

2009-08-07 @ 02:16:04
Postat av: Sofia

Håller fortfarande på att vänja mig med att han är näck, haha :P Men han e skitsöt :)

2009-08-07 @ 08:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0