Jag hatar dessa flugor

V. 35

På måndagsmorgonen kom Josefin och Jannike tillbaka med Snäckan och Alfons. Gissa om de hade saknat varandra!  På förmiddagen hade vi lite teori och sedan även lite träning. Vi fick gå förbi goddis påmarken som hundarna inte fick röra och man fick inte hålla emot i kopplet utan man skulle använda sig av rösten, men det gick ju inte så himla bra för mig. Jag fuskkade faktiskt för annars skulle Hippie ätit upp rubbet. Det var ju korv och allt möjligt där så det var ju som att sätta ett barn i en godisaffär... Sedan tränade vi "stanna kvar" och set gick superbra fast jag aldrig tränat det innan med Hippie.
På eftermiddagen fortsatte vi med targetövningen och Hippie gör hela tiden framsteg. Har som mål att han ska gå med nosen tryckt mot min handflata tills jag säger att han kan släppa, men det funkar däremot inte hundra, men han följer min hand utan problem i alla fall.

På tisdagen började vi med apportträning med hjälp av klicker också, men Hippie spelade lite trög. Lyckades i alla fall få honom att nästan plocka upp en boll som han gillar. Lite träning till bara så sätter vi det. Ska testa apportträning med Diesel sedan, han tycker ju inte om att apportera, men det kan vi nog ändra på.
Försökte också träna lite inkallning tillsammans med Josefin och Snäckan, men det lyckades inte så bra då de hade stöd av varandra och bara ville leka.
På natten fick Hippie för sig att vakta som en tok och vi fick inte tyst på honom. Snacka om att alla var trötta när vi skulle gå upp vid 6:00. Knäppa fega lilla vovve jag har..

Onsdagar är najs för då ha vi sovmorgon. Vi tränade både target och apportering idag och det gick superbra! Hippie tog bollen och lämnade den i princip till mig. Skitduktig!
Natten stördes endast av ett vaktskall från Hippies sida, vilket var tur då jag var megatrött.


Söta Hippie med ett ben

Tränade "stanna kvar" samt ligg under gång i princip hela torsdagsförmiddagen. "Stanna kvar" gick såklart skitbra, men ligg under gång, det var en helt annan 5:a det. Hippie har nämligen glömt bort att han faktiskt kan kommandot "ligg", men det kommer nog tillbaka snart.
På kvällen försökte vi träna inkallning, target samt apport, men hundarna var inte så samarbetsvilliga så det blev inget längre träningspass. Sedan kom Ida-Maria med Dexer så de fick leka i trädgården och de hade verkligen kul tillsammans.
Inte ett enda vaktskall från Hippies sida den här natten, tur för honom säger jag bara, annars hade han fått sova i badrummet. Nej, självklart inte, men snudd på.

 
Ett hjärta jag hittade i Hippies foder - saknar dig Diesel <3


Hippie, Snäckan och Alfons längst fram


Hippie och Snäckan


Hippie, Alfons och Snäckan leker


Dexer, Hippie och Snäckan


Hippie och Dexer


Dexer och Hippie


Man blir törstig av att leka säger Dexer


Söta Alfons


Söta Hippie


Underbara lilla Dexer kommer växa upp till en riktig snygging eller hur?


Fina Hips

Denna fredag spenderade vi med att miljöberika i hundstallarna. Det är ju rätt tråkigt för dem att vara där annars. Det blev vi i princip färdiga med också så de hundar som ska spendera en del tid  i den vi berikade ska testa den på måndag. Det vill säga Hippie, Snäckan, Alfons och lilla Dexer! Vi började också prata om inkallning och under helgen ska jag göra en liten rolig kom-övning med Hippie.
Fick skjuds till reftele av Jannike så jag kunde handla lite mat inför helgen. Sedan promenerade jag och Hippie heeela vägen tillbaka till skolan. Men det gick perfa då jag hann prata med både alma och Paola på vägen. Att Hippie skällde ut en brevlåda och några vägskyltar berättar jag bara såhär i förbifarten. Hur som helst så hann vi precis tillbaka innan det började spöregna som bara den. Vadå timing liksom, haha.

Helgen spenderar vi i princip sovandes, men lite städning och träning kommer det också bli.

När jag kommer tillbaka efter praktiken kommer jag ha en mängd flugfångare med mig. Dessa flugor är onormala och bör utrotas så det är mitt framtida mål. Inte för att jag har något emot flugor annars, men dessa ska av någon konstig anledning alltid sätta sig på en och surra i öronen på en och en massa skit. Det gör mig enormt irriterad så de ska utrotas. Vi får väl se hur det går.
 
I övrigt tycker jag att Hippie är superduktig som inte längre tycker att kossorna äör läskiga när de går förbi vårat hus på morgonen och eftermiddagen.

Kommentarer
Postat av: Paola

Vad söt Hippie är! :) ska bli roligt att få träffa er igen snart :) vi får hoppas att tiden går fort:P

2009-08-30 @ 17:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0