Vid vattnet

I söndags jobbade jag min sista dag i butiken innan jag åker. hade bara Hippie med mig då Diesel var så trött efter den långa och varma långpromenaden Amanda tog med honom på innan vi skulle åka. 

Det kom in en supersöt 12-veckorsvalp av pitbullblandning (gissade jag på) som Hippie fick hälsa lite på. Valpen var skitkaxig vilket chockade Hippie lite. Sedan kom det in en 1-årig irländsk terrier som han också fick hälsa på, men han var så på så Hippie hälsade på honom med lite skräckblandad förtjusning för han visste inte om han skulle leka med honom eller hålla sig borta från honom.

Senare på eftermiddagen kom Paola och Jenny med baloo och Zeus. Hippie blev jätteglad när han förstod att det var några hundar han kände. Baloo fick stå ut med lite allt möjligt under besöket, vilket ni kan se på bilderna nedan.

Till slut bar det av till Akalla och till vattnet för lite lek och bad för hundarna. Zeus skrämde livet ur Hippie när han tog i lite för hårt när de lekte så Hippie var alldeles skakis och höll sig till mig nästan hela tiden. Det var lite synd om honom faktiskt. De badade lite och sprang omkring som dårar ett bra tag innan vi gav upp och drog hemåt.


En trött Hippie på väg till butiken


En nöjd Zeus med ett oxöra


Baloo får testa på hur chihuahuas har det nu för tiden


Snäppet gladare blev han när han fick komma ur den


Baloo i en regnjacka, riktigt söt i den är han


Sötingarna Hippie, Zeus och Baloo tillsammans


Baloosan


En skraj Hippie


Aeus och baloo gräver

Chilinötter någon?


En trött Hippie på väg hem

Kommentarer
Postat av: Elin

Åhh Baloo är så fin. Jag skulle kunna köpa honom, kan man kanske vara fodervärd åt han? // Elin

2009-08-12 @ 15:43:50
Postat av: Paola

Vad gullig Baloo är:) Han skämdes jätte mycket,stackaren..

Den där bilden på alla 3 blev jätte fin :D



Till Elin: Det är jag som äger Baloo och han är inte till Salu. Inte än iaf, hehe skojar bara kommer aldrig sälja min hårboll ;)

Men vi planerar att para honom med en Shih Tzu tik om något år :)

2009-08-13 @ 15:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0