Sista veckan innan jul

V. 51

Ledig på måndagen. Städade och tvättade en massa. Hippie och jag har lekt lite ute i snön vilket var roligt, men annars har vi försökt hålla oss inomhus då det är kallt ute. Jag måste komma ihåg att ta med mig vantar i januari...
Imorgon examinerar vi de "nya" hundarna vilket jag är jättenervös över, men det går nog bra.
Hippie spydde galla på kvällen. Den ena pölen var komiskt nog formad som ett hjärta så gissa vem som genast var där med kameran.


Hippies hjärtformade spya


Hippie i soffan


Hippie under soffan, han gömmer sig för Alfons

Under tisdagen toksnöade det.
Examineringen av de "nya" hundarna gick jättebra. jag fick träna en riesenschnauzertik på 7 månader. Jag fick henne att dra av strumpan jättehårt så nu har jag ett stort hål i en av mina nyaste strumpor. Men det gör inget, jag förväntade mig det nästan. Dock fattade hon inte att hon skulle lämna tillbaka strumpan också, men att lära en hund som jag aldrig träffat förut att dra av en strumpa på 1 timma och 45 minuter är rätt bra.
Hippie har fått ont i ena klon så jag ska fråga Ann imorgon.


Inte direkt ett litet hål heller

Under onsdagen hade vi sista riktiga lektionen innan jul. De som inte hade examinerat sig klartfick chansen att göra det och alla klarade sig. Vi är alltså 12 av 13 som får diplom och därmed har den kunskap som krävs för att kunna träna hundar till servicehundar.
Hippie har antagligen int i själva tassen, men så länge han kan gå och den inte svullnar är det nog ingen fara. Vi får helt enkelt hålla tummarna.


Väldigt lik Hippie faktiskt


Hippie spanar


Alla hundarna i klassen


Hippie sover i Josefins knä


Han har det verkligen jättehärligt


"Ser du inte att jag sover?"

Under hela torsdagen blåste det som bara den och det var extremt kallt ute pga det. Annars så har solen tittat fram. Vi hade ingen lektion idag, men vi satt och pratade om kursen och allt möjligt. Vi fick också diplom idag så nu har jag bevis på att jag kan utbilda servicehundar samt starta ett eget hunddagis. Wohoo!

Under fredagen tittade solen fram rätt länge och det blåste faktiskt inte lika mycket, men jag och Hippie har trots det spenderat den mesta tiden inomhus med att packa, städa och fixa inför tågresan hem. 

Lördagens hemresa gick typ bra. Vi fick frysa händerna samt tassarna av oss ett bra tag i Reftele och sedan höll jag på att missa tåget från Nässjö till Falköping. Sedan fick vi problem med loket på Stockholmståget, men annars så gick det bra. Människorna var dock inte lika trevliga som när man åker direkt från Nässjö så nästa gång blir det endast tågbyte i Nässjö, så det så.
Hippie och Diesel blev jätteglada av att se varandra igen och det var verkligen superkul att se att Diesels klo har läkt så bra.

Under söndagen åkte jag till Kista med mamma och Paola för att handla julklappar. Sedan bar det av till Barkarby och Ikea. Jag lyckades faktiskt hitta allt jag letade efter, tom många saker till mig själv ocså.
Hippie har lyckats bryta sin klo på sporren också så det blir veterinären med honom på måndagen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0