Träning, studiebesök och första advent

V. 48

Ledig på måndagen. Jag och Hippie sov ända till 11.45 vilket var härligt. Tog det bara lugnt hela dagen, Hippie var rätt trött, men på kvällen kom Jannike, Josefin och Ida-Maria och då blev det livat. Hippie blev jätteglad att se dem.

Under tisdagsförmiddagen pratade vi om olika sjukdomar och annat sjukdomsrelaterat. Resten av dagen hände inte så mycket, jag och Hippie var lite lata och orkade inte träna som Jannike och Josefin gjorde. Vi måste skärpa oss egentligen...
Goda nyheter! Hippie har slutat skälla på hundar vi möter ute. Nu gnäller han bara lite, men jag tränar för fullt med godis vilket går rätt bra. han vaktar inte heller något när han hör Ellie, Ester och Daisy på andra sidan vilket är jätteskönt. När Enya skäller reagerar han dock fortfarande, men hon är ju trots allt klassens vakthund.

Tränade tända/släcka lampan med Hippie under vår enda lektion denna onsdag. Han lärde sig rubbet på endast 10 minuter, han är så duktig! Nu är det "bara" alarmering, dra av strumpan och apportering som han inte kan...

Under torsdagen bar det av till ett hunddagis med dubbla syften i Halmstad. Då i princip alla kände sig dåliga hos oss var det bara Jannike och jag som åkte. Hippie och Alfons fick sitta i hundstallet medans, men det gick jättebra. Studiebesöket var jättebra och man fick lite fler idéer till sitt eget hunddagis.
Hippie blev lite låg på eftermiddagen, men trots det gick det i alla fall bra när vi tränade alarmering och lite tricks innan han blev låg igen på kvällen.

Hippie kände sig fortfarande lite låg under fredagsförmiddagen. Han sov sig igenom förmiddagslektionen invirad i min regnjacka och blev jättearg när Dexer väckte honom och ville leka.
När vi var ute på fotbollsplanen blev han rädd för en man som var och hämtade ved. Vi pratade ett tag och till slut vågade faktiskt Hippie fram och hälsa. Mannen hade tydligen pratat med någon som gick jordbruk som tyckte att alla som gick hund var osociala, vilket jag tycker stämmer på ett sätt; det blir ju att man umgås mer med hundarna eller andra hundmänniskor än med de som inte har hund..
Hippie blev sitt vanliga glada jag under eftermiddagen/kvällen.


Hippie och glada Dexer


Hippie sover

På lördagen väckte Hippie mig vid 09.30. resten av dagen hände inte så mycket, vi tog det bara lugnt och Hippie har sovit eller tuggat på ben.
Jag måste verkligen fundera ut ett hårt och ett mjukt föremål som Hippie ska apportera på...

Denna söndag är det första advent. Inte för att jag känner någon julstämning för det, men det kommer väl. Jag och Hippie har lekt rätt mycket idag, vilket han blev glad över, annars har inte det inte hänt så mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0