Värmeslag och anti-skäll halsband


Lovisa stannade när jag jobbade igår då jag skulle sova över hos henne med hundarna. Vi hade det rätt roligt när man för en gångs skull inte stod helt ensam i butiken. Hundarna hde det också roligt då det var alla fem, Woody var också med och Hippie och Pixie kunde ju självklart inte låta bli att busa lite.

På vägen hem till Lovisa var det många som hälsade på hundarna. Ordningsvakterna stannade till och med Lovisa för att en av dem hade blivit störtförälskad i lilla Pixie. Han står nu först i kö på en av de framtida valparna från den framtida uppfödningen Lovisa ska ha.

Planen för kvällen var filmer av alla dess slag, men för att vi skulle slippa jobbiga hundar i lägenheten fick de springa av sig innan. De hade verkligen störtkul och sprang som galningar så det var verkligen en bra idé. jag tog en massa bilder, men de flesta blev rejält suddiga. Jag har ju ingen systemkamera (fast jag vill ha) och det är inte så lätt att fånga fem yrväder i full språng med en vanlig digitalkamera.. 

Vi tittade på "Pans labyrint" som jag aldrig hade sett förut och "Tuck Everlasting" som jag fullkomligt älskar. Mer blev det inte, vi var trötta och Hippie fick värmeslag och fick kylas ned med en blöt, kall handduk. Stackaren. Innan dess hade han varit så vaktig att han fick låna Pixies anti-skäll halsband och blev alldeles skrämd från vettet när han upptäckte att det sprayades citrondoft rakt upp i näsan på honom. Det och värmen tog kol på honom med andra ord. Som tur var fungerade den blöta, kalla handduken och till slut sov han som en stock. Diesel fick också låna ett anti-skäll halsband, men han var smart nog att inte utmana den. Till slut däckade även resten av oss vilket var lika bra då vi skulle gå upp rätt tidigt. 


Hippsen


Pixie och Ellie


Alla springer


Jag och Ellie


Jag och Woody


Jag och Pixie


Jag och min vackra Babe <3


Jag och Hippie


Hippie med anti-skäll halsband


Fiskarna


                                                  Diesel kollar läget på balkongen, Hippi´s got his back


Värmeslags Hippie


Söta Ellie har det gosigt i sängen


Söta Pixie


Trötta Diesel


Stackars trötta Hippie


Idag var det dock inga problem på jobbet


   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0