Lugnt och skönt

Idag, rättare sagt i eftermiddag, började familjen åka till Milano, Cannes whatever..
Äntligen har man lite frid och fröjd hemma, det var på tiden. Jag ska alltså spendera de närmsta nästan 3 veckor hemma själv med hundarna. Jag är så glad över det!
De flesta förstår väl kanske inte varför jag nobbar Milano, Cannes och Nice etc. för att vara hemma själv med hundarna. Svaret är enkelt; Tänk er själva att ni ska spendera totalt 2 hela veckor tillsammans med er familj (plus irriterande syskon) i en bil heeela vägen dit och heeel vägen hem och där emellan 1 vecka med deras tjat. Säg mig nu: Hur många det är som verkligen vill åka med? Exakt.

Planerna för dessa kommande veckor med hundarna är rätt fullspäckade ändå trots den obligatoriska vilan från familjen: På lördag bär det av till Josse tillsammans med Alma, Paola och hundarna för lite grillning och trevligt sällskap i detta fina varma väder. Sedan ska jag jobba på Reitan och i butiken rätt mycket. Förhoppningsvis hinner jag hälsa på hos Lovisa i hennes nya lägenhet då Ellie har slutat löpa. Och jag måste släpa hem mat till Hippie då det nästan tagit slut, roligt att göra det när man inte har någon bil, men muskler får man i alla fall. Rätt mycket med andra ord. Jag ska verkligen försöka komma ihåg kameran dessa veckor med andra ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0