Schipperkejävel

Hade värsta flytet på morgonen, hann både fixa tvätten, sätta igång disken och slänga ut godis till Hippsen innan jag var tvungen att springa till bussen. Lyckades ta mig till hållplatsen precis innan den kom runt hörnet. Ibland är jag bra alltså.

På Reitan var jag i 3 timmar, åt lunch med Alma i det fina vädret och sedan bar det av till Coop för att handla lite förnödenheter.

Hemma igen blev hundarna överlyckliga att se mig då de behövde gå ut. Tro fan det att "DVF" (Diesels Värsta Fiende) dök upp och skulle gå åt det håll vi kom ifrån. Bara för att jävlas gissar jag på för ägarna vet att hundarna inte står ut med att se varandra. Diesel blev skogstokig och jag skulle inte bli förvånad om det kom fram att han verkligen såg framför sig hur han slet Schipperken i småbitar. Jag blamear honom inte.
Vi får nöja oss med tanken på att bara är en kvar och snart ingen alls, har för mig att den ändå är någorlunda gammal nu.
Jag försökte så gott det gick att lugna Diesel när de väl gått förbi (här skyndar man inte i onödan tydligen) och det fungerade väl sådär.  Hemma igen blev han kolugn och båda hundarna fick sin lunch.

Började tidigare i butiken idag för att hjälpa Lovisa. Hippie och Rikkie lekte för fulla muggar, men Hippie glömde ofta bort att Rikkie inte är så stor så det hände att han råkade mangla honom räjält ibland. Men Rikkie är inte den som är seg på att ge tillbaka. De hade jätteroligt. Diesel som tycker att Rikkie är läskig eftersom han luktar så himla mycket valp försökte gömma sig så gott det gick i det bakre rummet, men först när Lovisa gått kunde han koppla av fullständigt. Min stackars fegis <3


Hippie

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0