Hippie 14 veckor

V. 22

Denna vecka blev Hippie 14 veckor gammal. När jag till slut vägde honom stannade vågen på 7.4 kg så han växer så det knakar.

Han blev badad, fönad och fick klorna klippta av Paola och sedan blev han rakad av Lovisa och hennes mamma så nu ser han ut som en helt annan hund. Men det passar honom och nu slipper han den varma pälsen när det ändå är så varmt ute. Han är nog rätt nöjd själv i sin nya frilla.  

Jag har upptäckt att han är väldigt förtjust i att ligga i duschen om jag spenderar en längre tid inne i badrummet. Ett annat favoritställe är hallen på alla skor. Han ska ju följa efter mig hela tiden och är så mammig. Jag finner det visserligen lite jobbigt, men på ett sätt är det ju bra då han inte vill komma bort från mig ute. Jag har försökt ha honom lös större delen av tiden vi varit ute och det hat fungerat helt utmärkt. Han kommer när man visslar och ropar hans namn eller när han tycker att man kommit för långt ifrån honom.

Rumsrenheten går framåt igen nu, och han har inte kissat inne på evigheter vilket är jättebra.

Tigger gör han i princip alltid, oavsett vad man håller i handen tror han att det är något ätbart och så tigger han. Han är hungrig all the time och jag måste hålla honom under uppsikt när Diesel äter så att Hippie inte snor hans mat. Diesel har visserligen börjat vakta sin mat, men är Hippie tillräckligt envis ger Diesel upp och lämnar sin mat, vilket innebär att Hippie vinner...

Hippie kommer verkligen bli en pina för andra hundar när han blir äldre, så envis och jobbig som han är. Men om han inte sköter sig sätter Diesel honom på plats ändå och det kommer andra hundar också göra. Så med andra ord löser det sig nog.

Valpträff har han också varit på. Där träffade han sina kullsyskon och alla sina äldre hel- och halvsyskon. Han upptäckte dock att hans systrar i kullen (6st) är kaxiga som bara den och morrade och brottade ner både Hippie och hans bror Gizmo. Riktiga bitchar skulle jag själv kalla dem.  







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0