Picknick

Igår hände det en hel del.

Först bar det av till Alma, hon behövde bärhjälp då hon skulle storhandla. Jag gav mig iväg tillsammans med hundarna i ottan, nja, vid 10- tiden egentligen, men det är ottan för mig då jag inte får sova så länge som jag skulle vilja. Och behöva!

Hur som helst är det alltid värsta grejen att åka tunnelbana med två hundar. Alla andra tycker det alltså. För min del är det inte så svårt. Jag har visserligen en hund som är megarädd (Diesel) och en hund som tycker det är spännande (Hippie). Varandras motsatser... Vi har i alla fall för det mesta turen att träffa på någon tokig hundglad människa vilket vi gjorde då; nämligen en engelsk dam. Hon pratade med Diesel i säkert 5 minuter och sa att han var så vacker och så söt. Sedan frågade hon mig om han var en Collie. Första gången någon tagit honom för en Collie faktiskt. Men det var lite roligt.

I Slussen fick vi vänta på bussen ett bra tag. Det var fullt med turistbussar där, det verkligen kryllade. Och mitt i värsta trafikstockningen kommer brandbilar också. Slussen är inte direkt det bästa stället att försöka köra åt sidan, good luck liksom. Jag blev typ döv då de fick stå och vänta på grönt. Och Hippie blev skitskraj, det var förta gången han såg en brandbil, stackaren.
På ett sätt är det rätt bra att Hippie är lite skraj av sig ändå, han skäller ju alltid när han ser en annan hund, och det var precis vad han gjorde. Jag hade inte upptäckt mastiffen som kom gående om han inte hade förvarnat mig. Tack vare honom kunde jag korta Diesels koppel så att han inte skulle göra utfall mot den. Tack Hippie!

Hundarna fick stanna ensamma hemma hos alma tillsammans med Nix och det gick jättebra. De var oerhört glada när vi kom tillbaka, men inga kisspölar på golvet alls, vilket jag hade oroat mig för då Hippie inte var hemma hos oss, det kan ju vara lite läskigt att vara ensam där man egentligen inte bor. Men tack vare Diesel och Nix gick det bra.

Efter storhandlandet bar det av till Husby där vi skulle ha picknick tillsammans med Paola och Baloo i det extremt varma vädret. Vi träffade också på Rocky och hans ägare när vi gick till hundrastgården i Akalla. Hundarna hade det jättekul med varandra, men Diesel och Hippie höll sig i skuggan då de tyckte det var för varmt.

Efter någon timma i hundrastgården gick vi allihop till vattnet. Gissa om hundarna tyckte det var skönt att svalka sig i det kalla vattnet. Där träffade vi också två tjejer som hade hundar. Båda var tikar så det gick bra. Diesel och Rocky la sig i det kalla vattnet på en gång. Till och med Hippie hoppade i, jag som trodde att han blivit avskräckt när han hoppade från bryggan på landet, men han verkar väldigt vattenglad. Hundarna hade verkligen jättekul tillsammans där. 
När både Diesel och Hippie hade rullat sig i sand och inte såg riktigt kloka ut bar det av hemåt där duschen väntade. Snacka om att de var trötta, de däckade nästan innan de kommit ut ur duschen. Och jag med för den delen.
Men allt som allt blev det en väldigt lyckad picknick ändå. Synd bara att jag självklartt glömde ta med kameran. Jag vet inte ens var den är förresten... Får ta och leta reda på den, en bild säger ju mer än tusen ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0