Reftele i augusti

Då jag blivit antagen till KY-utbildningen Landsbygdsföretag/hund bär det alltså av till Stora Segerstad (och Värnamo) naturbruksgymnasium strax utanför Reftele i Gislaved i augusti.
Utbildningen är på 1 år och ger kunskaper om entrepenörskap, arbetsledning och företagande. Inriktningen företagande med hund, som jag valt, ger mig sedan behörighet till att starta ett eget företag inom hund och därmed driva ett hunddagis eller utbilda servicehundar.

Det kommer bli riktigt spännande att gå denna utbildning, men jag kan inte låta bli att vara seriöst nervös då det inte är mer än 2 månader till augusti. Jag ska ju också bo på internat där, so I´m gonna be all alone in Värmland.
Nej, jag kommer dela rum med någon som också går utbildningen, men det har jag inga större förväntningar över. Man får visserligen bestämma själv vem man vill bo tillsammans med, men det beror ju lite på hundarna också, om de kommer överens.
Fick också reda på att jag endast kommer kunna ha med mig EN av hundarna, då det är någon regel som gäller för alla på internatet. Varför alla dessa antalsbegränsningar egentligen? Vad gör 2 hundar om det finns en liten möjlighet till ett eget rum? Men men, det typiska "alla ska ha lika" slår till igen... Suck. För nuvarande, och jag antar det slutgiltiga blir att Hippie följer med och Diesel stannar hemma... Stackars Babe.. Jag som vill ha med båda mina änglar...
Ska höra med Ronnie om han kanske kan gå med på att låta Diesel gå på hans dagis, fast Diesel är lite knäpp...

Den 16:e juni bär det i alla fall av för att titta lite på skolan innan utbildningen börjar den 17:e augusti. Fan vad nervöst egentligen.. Tack gode gud att jag åtminstånde kommer ha Hippie med mig så att jag inte är helt ensam där, det blir liksom Hippie and I all alone in Värmland. Det låter lite bättre tycker jag.  

Har ni riktigt tur kanske jag fortsätter blogga om äventyret i Värmland. Håll utkik!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Ett helt år snyft :( Vi kommer sakna er och våra jätte promenader ;)



Jag hatar också att de sätter upp max antal det är ju endå en utbildning för hundar och det är väldigt vanligt att man har 1-2hundar så varför inte sätta max gränsen på två is å fall... man kanske inte har möjlighet att lämna kvar en hund Usch hatar sånt där att behöva välja bland sin familj Hur kan man välja bort en vet dom inte hur smärtsamt det är

2009-06-02 @ 20:36:01
URL: http://fairypixie.blogg.se/
Postat av: Hanna

vad kul att du hitta en utbildning som verkar passa dig perfekt! :) synd ar att jag kommer hem i tva veckor den 24e aug, da du redan akt :(

2009-06-03 @ 23:20:19
Postat av: Sofia

Jag veeet! Sorgligt att jag är så långt borta. Men jag kommer ju hem på loven å då ska vi gå långpromenader vaarje dag =)) Förhoppningsvis får jag jobba lite på Féline House då också :)



Ja, jag förstår inte varför de jämt ska jävlas med en hela tiden, om det nu är några som har 2 hundar kan de väl få ha det så länge hundarna uppför sig något liksom. Blir så irriterad för tänk om jag inte kunde ordna så att någon av dem stannar hemma? Ska jag tvingas avstå utbildningen för att jag råkar ha valt att ha 2 hundar då eller? Så idiotiskt :(



Nej, vad typiskt Hanna... Jag som hade sett fram emot att äntligen få träffa dig igen :( Du får ta och ringa när du kommit hem så att jag åtminstånde får höra din röst :P

2009-06-05 @ 13:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0