Roadtrip till Stora Segerstad

I förrgår bar det av på en roadtrip till Stora Segerstad för att titta på skolan och få lite insikt i det hela, så man inte är helt lost när man kommer dit i augusti...

Det är riktigt fint där borta. De har ett jättestort område med matsal, lektionssalar, internat, svinstall, ladugårdar, hönshus och hundstall. I hundväg har de även apellplan, agilityplan, rastgård samt skogs- och ängsmark för sök- och spårträning.

Träffade också en av hundlärarna och han verkar verkligen jätterbra! Han är bland annat utbildad hundinstruktör i SBK där han utbildat runt 600-700 ekipage, han har tränat försvarsmaktens hundar och är också utbildad hundpsykolog.

Det kommer också att vara en massa föreläsningar med kända hundmänniskor som t.ex. Memea Mohlin. Kanske dags att börja skryta om att hennes dotter Agnes gick i min klass under första året på gymnasiet. Hehe.

Sist, men inte minst har jag goda nyheter!
Det finns nämligen en chans att jag kan ta med inte bara Hippie utan även Diesel! Gissa om jag är glad! Det är nämligen en tjej som ska gå samma utbildning som jag som inte har någon egen hund och då föreslog vi att hon kanske skulle låna Diesel och använda honom som sin hund under utbildningen, vilket hundläraren verkligen tyckte var en bra idé. Då får vi bo tillsammans eftersom det inte är direkt snällt mot Diesel om vi skulle bo i olika rum, men det kommer nog fundera jättebra tror jag.
Ingenting är riktigt bestämt än, då hon ska fundera lite på saken, men förhoppningsvis, för Diesels skull, går hon med på det. Vi får se helt enkelt =)).

Över 8 timmar i bil denna roadtrip orsakade förkylning så nu är jag dunderförkyld, vilket inte är någon höjdare när man har med Diesel och Hippie att göra med... Hoppas att den går över snart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0