Valpträff

Igår var det valpträff för Hippie på Drottningsholms hundöar. Där fick han träffa sina kullsyskon, äldre hel- och halvsyskon samt mamma och pappa.
Det var riktigt roligt att se alla tidigare kullar och Hippies syskon. Hippie var som väntat lite större än sina syskon, men skillnaden var inte så himla stor som jag hade väntat mig. Det var självklart en massa andra hundar där samtidigt och Diesel, som också fick följa med, hade jätteroligt och skötte sig utmärkt tillsammans med dem.


Mamma Ellie


Hippie


Hippie med ett kullsyskon och pappa Fjant


Diesel, Ellie och en av hennes äldre valpar


Söta Diesel vilar ut vid vattenskålen

Efter valpträffen bar det av ut till landet för att fira mormor på Mors dag. Hippie ramklade i vattnet nere vid bryggan och sedan råkade jag få honom att hoppa från bryggan när jag kastade ett löv i vattnet. Snacka om att han blev chockad - båda gångerna, men han blev inte rädd trots allt. Efter det sprang Diesel och Hippie omkring som galningar i flera timmar. När vi kom hem var klockan runt 21-tiden och hundarna däckade så fort de kommit innanför dörren.


Diesel och Hippie efter ett dopp


Diesel och Hippie i solen


Diesel och Hippie leker


Hippie i full fart


Äntligen på väg hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0