Veterinären

Igår kväll bar det av med Diesel till veterinären för vaccinering. Tog honom till Hässelby veterinärpraktiks filial precis brevid Arken Vinsta då det är nära dit.

Diesel var jätteskraj där då han aldrig varit där innan så han gjorde sig så liten som möjligt så fort veterinären skulle kolla honom. Tyckte lite synd honom, men han var jätteduktig. Han fick vaccinationssprutan utan ett ljud, men så har han också alltid gjort. Annat än Hippie som tjuter som en stucken gris med andra ord.

Bad även veterinären att lyssna på Diesels hjärta efter blåsljud, vilket hon konstaterade rätt snabbt. Jag anade dock det då veterinären på Västerorts djursjukhus reagerat på det sist han var och vaccinerades. Det kan ju dock vara både litet som stort, ofarligt som allvarligt, så veterinären skickade en remiss till Albano som då ska göra en riktig undersökning så man vet säkert hur allvarligt eller ofarligt Diesels blåsljud är. Har bett pappa att ringa och boka en tid för Diesel idag så får vi se.
Det kommer väl kosta mellan 1000-2000 kr, men jag lägger mer än gärna ut de pengarna för att försäkra mig om att Diesel mår bra. Nog för att pappa bergis kommer insistera på att han ska betala, jag har ju Hippie som jag betalar allt för också, men för min del är det inte så noga.

I övrigt tyckte veterinären att Diesel var jättefin och välmående förutom en liten början till tandsten. Så det är helt enkelt dags för Diesel att bortsa tänderna vare sig han vill det eller ej.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0