Min Dieselbabe

Min hund heter Novalies Diesel (Diesel är hans riktiga namn alltså) och kommer, som namnet antyder, från Kennel Novalies.



Han är en Irländsk Röd Setter, vilket innebär att han är en stående fågelhund och alltså en jakthund. Jag har honom dock endast som sällskapshund, men han är självklart väldigt förtjust i fåglar. Det gäller däremot inte burfåglar som han finner väldigt läskiga. Harar och rådjur hör däremot till favoriterna.

Jag har gått ganska många kurser med honom:
Valpkurs - Hundens Hus
Valpkurs - Vällingby Brukshundklubb
Unghundskurs
Vardagslydnad
Vardagslydnat forts.
Spår
Sök

Diesel har en charmig personlighet och är alltid glad. Han gillar att lära sig nya saker, bada och springa - han är ju en setter.



Han är en liten hund i en stor förpackning, han tror nämligen att han är en knähund, med betoning på knä, och är väldigt kelig av sig. Får han chansen snor han ens sida av sängen och när det gäller min säng så snor han hela. Huvudet på huvudkudden och allt.



Han är väldigt förtjust i människor, både hundar och barn, men han kan bli osäker i båda fall. Framför allt om de är osäkra eller rädda i närheten av honom. Alkoholpåverkade är inte heller någon hit.

Till Diesels bästa vänner hör goldenhanen Roy. Han har varit som en "storebror" för Diesel ända sedan valptiden och är det fortfarande. Diesel har även en "lillebror"; bichon frise/shiz tzu-blandningen Baloo, som han vaktar väldigt noggrant.



Min älskade Babe fyller 4 år i maj, hela 4 år... Tiden går verkligen fort när man har roligt.


Kommentarer
Postat av: P

Ny blogg, spännande!;)

2009-03-28 @ 02:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0