Aktiveringsdag på hundklubben

Söndagen den 26 april var det aktiveringsdag på hundklubben och jag drog dit  både Diesel och Hippie gör lite hjärn- och muskelgymnastik samt scialträning.

Då det var minst 2,5 år sedan jag sista satte min fot på klubbens mark kände jag mig lite lost, men Lovisa var där med både Pixie och Ellie så det var okej. Sedan träffade jag också på Ida och Sonic(?) som jag i princip inte sett på 3 år, samt några andra som jag och Diesel gått på kurs med i hans yngre dagar.

På klubben var det fullt upp med aktiviteter; agility, lydnad och kantarellsök kunde man testa.
Dock var det inte så bra organiserat och allt stod för nära så jag och Diesel fick inte tillfälle att träna det vi ville, vilket var synd. Hippie fick springa igenom en kort agilitytunnel och sedan var han nöjd.

Det var ju så himla varmt också så hundarna orkade inte anstränga sig mer än nödvändigt. Jag och lovisa tog en långpromenad till Lövsta istället där hundarna fick leka i vattnet och ha kul.
Vi fick rädda Hippie undan alla bilar då han fick gå lös, men han var så duktig så det gick bra.

Väl hemma däckade båda hundarna av utmattning och behövde absolut ingen ansträngande aktivering resten av dagen. Däremot fick jag inte Hippie att sova förrän vid 1-tiden, då han somnade under f¨töljen. Jag fick helt enkelt dra fram honom och gå upp med honom till rummet. Det är aansträngande att vara valp i detta hus.

Diesel älskar vatten!

Woodie och Hippie

Woodie och Hippie


En trött och blöt Hippie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0