Hippie 12 veckor

V. 20

Denna vecka blev Hippie 12 veckor, tänk vad tiden går fort egentligen.

Hippie vaccinerades på måndagen. Han skrek som en stucken gris redan innan han ens fått sprutan och veterinären konstanterade att då att Hippie verkligen har egna åsikter, vilket jag redan visste. Hon gissade också på att Hippie slog Diesel vad gäller smarthet, redan vid denna ålder, när hon fick reda på att Diesel var en Setter. Stackars Diesel.. Men jag håller inte riktigt med. Visst, Hippie är smart, ingen tvekan om saken, men inte smartare än Diesel. Inte än i alla fall.

Rumsrenhetsträningen går bättre, han är 90% rumsren nu skulle man väl kunna säga.

Hur duktig som helst är han i koppel och än så länge lyssnar han rwlativt bra när han går lös. Han är dock väldigt jobbig då han ska stoppa exakt allt i munnen; är det inte pinnar eller löv så är det maskar och sniglar. Stackars sniglar..

När det gäller hundmöten har han börjat kaxa mot hundar han finner läskiga, vilket jag ska försöka träna bort. Annars är han hur glad som helst i andra hundar. 

Hippie fick se travhästar för första gången denna vecka och han tyckte att de var såååå läskiga. Får spendera lite tid med honom vid hästarna i Riddersvik tror jag. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0