Exactamente!

V. 43

Måndagen spenderade jag städande och lekande med Hippie då vi var lediga.

På tisdagen pratade vi om olika hundsjukdomar som t. ex valpsjuka m.m, Jannike gick på hundmöte där det kom fram ett och annat, vi pantade flaskor och slog vad om hur mycket det skulle bli, jag hade rätt på varenda krona; 55! Spelade kort med Jannike nästan hela kvällen och jag vann typ hela tiden, haha vilken tur jag hade!!

Föreläsning under hela onsdagen med Marina Bengtsson; uppfödare med namnet Pålamalmens och utställningsdomare i grupp 7 (stående fågelhundar). Pratade om utställning, jakt och uppfödning. 
Fick reda på att vi måste lämna in våra husnycklar innan varje APU då vi annars får betala för även de veckor vi är borta.. Jag säger bara ett ord: KRÅNGLIGT! Jag ska ringa dem några dagar innan jag åker tillbaka till skolan för att få tillbaka mina nycklar, men jag känner på mig att det kommer gå åt helvete. Det återstår att se alltså. Spännande... Bonde söker fru med hela gänget och kortspel med Jannike efter det. Min tur har vänt :(  

Försökte träna apportering och dra av strumpan under torsdagen, men Hippie var inte alls med på noterna. Han ville ha godiset, men han ville inte anstränga sig för det...
Hippie fick leka med Rut, Victor, Allis och Sixten i rastgården, men han vågade inte riktigt vara med då han fått stryk så många gånger förut. Han ska få leka med Rut ensam någon gång så att han kanske vågar vara med igen.
Pratade om hundens utvecklingsfaser samt städning och bakterier. Ida-Maria har fått kaninungar, löwen precis som Blue-Berry var (R.I.P Blubban) och jag vill så ha en! Mr. B skulle inte vara så ensam då, men jag vet att jag aldrig kommer få :(


Hips


Söta Dexer


En trött Hippie


Alfons


Trötta Dexer


Hippies gosedjur


Dexer


Allis


En sovande Hippie

Disskuterade om problemhundar-hundproblem, rädsla och aggression under fredagen. På kvällen tvättade jag samt packade för lördagens tripp hem till Stockholm.


Så fina tillsammans

Under lördagen var det dags att åka hem. Jag och Hippie fick tur nog skjuds av en på skolan då det totalt spöregnade. Vi hade blivit inte bara blöta utan även förkylda om vi hade gått till Reftele, men å andra sidan fick vi vänta på tåget i ungefär 1,5-2 timmar... Jag hade visserligen en bok med mig så jag överlevde, men Hippie tyckte att det var lite tråkigt. Träffade ett par som åkte samma tåg som oss förra gången vi åkte hem och vi pratade en del. I Nässjö träffade jag Anna och Allis som skulle hem till Boden så de hade en rätt lång resa framför sig. På Stockholmståget var det otroligt många hundar, bland annat en jättesöt äldre goldenhane som Hippie tyckte om då han var jättesnäll.
Tycker bara att djurvagnarna på tågen är så idiotiskt satta eller vad man ska säga, då alla måste gå igenom djurvagnen för att komma till restaurangvagnen vilket jag tycker är otroligt irriterande då det blir så mycket springande fram och tillbaka och jag är så rädd att de ska trampa på någon hund. Inte bra SJ.
Väl i Stockholm mötte mamma och Amanda mig och Hippie och det bar iväg hem till Dieselbabe som blev jätteglad när han fick träffa oss.


Onödigt vetande kan man inte få nog av


Hippie på tåget

Söndagen började rätt tidigt då det bar iväg till Bromma Zoomarknad för att införskaffa en bra rakmaskin då Paola skulle raka Woody eftersom han var full med tovor. Jag hittade en superbra maskin, men den var inte gratis så jag hoppas verkligen att den kommer hålla ett bra tag.
Woody blev rätt söt helt nerrakad tycker jag. Jag tycker att han fortfarande ser ut som en pudel och jag tror att han mår mycket bättre utan alla tovor, fast han självklart fryser lite mer nu. Åkte tillbaka till Bromma Zoomarknad igen på kvällen för att köpa en fleeceoverall och då hittade jag ytterligare lite saker. Och jag är så himla kär i affären! De har verkligen mycket saker där och kunnig personal. Självklart måste jag dit åtminstånde en gång till innan jag och Hippie åker tillbaka till skolan :)


Hippie med ett av favvogosedjuret- lika barn leka bäst


Min Dieselbabe nöjd i soffan


En trött Hips


Hippie och Diesel spanar på Woody när han trimmas


Baloosan och Hippie lekte också


Söta Diesel


En halvrakad pudel


Söta Diesel och Baloo när de är som sötast


Hippiedipp


Diesel ser lagom knäpp ut


rakapparat, sele till Hippie och Flexikoppel- en del av det jag hittade


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0