Examinering hand/nostarget avklarad

V. 36

Skönt med sovmorgon på måndagar. Började med "larma genom krafs på foten" på lektionen och det gick väl sådär, Hippie fattade inte riktigt helt, men lite är ändå något. Under resten av dagen hände det inte så mycket.

Denna tisdag fortsatte vi med miljöberikningen, både det praktiska vi började med förut samt den teoretiska uppgiften vi också fått. Det gick jättebra med inredningen av hundstallsboxen, vi är helt klara med utedelen och det ser riktigt bra ut så nu är det bara det invändiga kvar, men där är de i princip aldrig. 

Onsdag betyder sovmorgon, men trots det kunde jag inte sova särskilt länge. Vi tränade lite allt möjligt på lektionerna. Jag och Hippie nötte lite ytterligare på hand/nostarget som vi ska "examinera" på torsdag och det gick jättebra, Hippie är så duktig. 
Fixade min praktikplats för v.38-39 så nu behöver jag inte tänka mer på det :)
Blev extremt arg på Hippie på kvällen när vi var ute och tränade inkallning. Han lyssnade inte för fem öre utan bara tramsade så då röt jag rejält åt honom. Sedan fick jag bära honom till duschen då han blivit alldeles gräsig. Efter det var han hur gosig och smörig som helst och skulle vara nära och gosa hela tiden. Tror han blev rätt rädd för mig helt enkelt...

Vi examinerade oss i hand/nostarget denna torsdag. Wohoo, det gick suuuper!! Hippie var helt otroligt duktig! Började lite smått träna tasstarget då hunden ska placera tassen på ett träningsföremål, exempelvis en post it lapp eller, som i detta fall, en musmatta. post it lapp är bättre då de kan sättas fast lite överallt :) men vi körde med musmatta. Men Hippie var inte så förtjust i idéen tyvärr, han var rätt trött faktiskt. Resten av dagen var det sjukt mycket teori om stress och raskunskap och på kvällen åkte Josefin och Jannike hem och jag och Hippie var ensamma kvar över helgen. 

Var ledig denna fredag och rejält trött var jag. Jag vaknade nämligen mitt i natten av att Hippie skrek till och det verkade som om han inte kunde stödja på ena bakbenet, men när vi gick utg på en liten kisspromenad hade han inga som helst problem med att stödja på något av benen så jag vet inte vad det var för något... Det regnade och blåste som fan hela dagen så det blev aldrig några utomhusaktiviteter förutom småpromenader. tränade däremot lite tasstarget och det gick jättebra, Hippie fattade perfekt efter bara 10 minuter. Tränade också lite apportering och det gick super. När det gällde hans favoritboll. När jag prövade med en penna var det inte alls populärt. Undrar hur fan jag ska få honom intresserad av andra saker än hans boll då han måste bära och apportera olika föremål innan jul för att vi ska bli 100 % examinerade inom assistanshundsträning. Gulp. 

Skittråkig lördag. Det regnade som fan denna dag också så det blev lite inomhusträning för Hippie och mig. Vi nötte helt enkelt lite ytterligare på tasstarget och apportering, men det gick tyvärr inte så mycket framåt. Såg på Nina Frisk på kvällen och Herre Gud är allt jag kan säga om den filmen. hade jag hennes familj skulle jag seriöst hoppa från närmsta bro eller liknande...

Hippie var enormt harig på söndagsförmiddagen. När vi såg en schäfer på långt håll skällde han i säkert 10 minuter, han kunde verkligen inte sluta, vilket var helknäppt.. Sedan träffade vi en jättesöt blandishane som Hippie var halvskraj för i början, men när de hälsat var allt okej och de började leka som bara den. Han var typ 5 år gammal,men han var fortfarande valp inombords. TRror han var border collie och han var säkert lite labbe också, så som han höll på. Så himla söt var han och de lekte i säkert en halvtimme. Jag hoppas att Hippie får träffa honom fler gånger. 
När jag duschade på kvällen ville Hippie av någon konstig anledning också duscha, han brukar egentligen nöja sig med att ligga vid dörren och bara hålla koll så att jag inte går någonstans utan honom, men inte denna kväll. Han hoppade i badkaret helt själv, men när jag sa åt honom att han inte fick vara där för att jag var rädd att han skulle få i sig en massa schampo och tvål så verkade det nästan som att han förstod precis. han behövde bara lite hjälp ur badkaret och sedan la han sig på vakt vid dörren. 
Senare på kvällen kom Josefin och Jannike och hundarna blev jätteglada över att träffa varandra igen. 

Bilder kommer. Har en liten dispyt med min kära dator såklart, vad annars...






























 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0