Klickerträning av kossor

V. 37

Det hände ingeniting av betydelse denna måndag, det vill säga; jag kommer inte ihåg något speciellt från denna dag...

Försökte beställa tågbiljett till på lördag denna tisdag. Det gick åt helvete eftersom jag inte har ett riktigt betalkort.
Lyckades beställa tågbiljett under onsdagen för hemresa till el Stockholmo på lördag. Det kommer bli en riktig road trip för mig och Hippie.
Tränade ungkor med klicker och target hela dagen så Hippie fick en vilodag. Det var roligt och av 3 kossor fattade 1 vad vi försökte få ut av det hela. Däremot luktade vi inte så härligt efter det, men det får man ta ibland.

Hade betéendeutvärdering av hundarna under torsdagen. Alla hundarna klarade sig självklart galant och vår lärare trodde att Hippie var 4 år och inte 7 månader, för att han var så lugn, men utvärderingen var lite för enkel för hundarna, de kände ju igen alla människorna i klassen...
På eftermiddagen fick Hippie leka med grandistiken Enya, men Hippie tyckte att hon var rätt läskig så han ville inte vara med så länge, lilla fega Hippie, haha. 
På kvällen var vi några som gick på en längre kvällspromenad och Hippie fick till och med vara lös en bit. Jätteduktig var han :) På vägen gick vi förbi ett gäng nyfikna kalvar som var supernyfikna på hundarna. Hippie tyckte att det var läskigt att vara föremålet för allas nyfikenhet så han skällde lite grann, men med lite träning så kommer han inte reagera. 

Fredagen börjades med ett teoripass, sedan var det prov och jag scoreade ett VG+, var 1,5 poång från MVG och det var lite surt, men allt som allt är jag nöjd och nästa prov ska jag ha full pott annars blir jag arg, haha. 
Josefin och Jannike åkte hem vid 12 tiden så jag och Hippie spenderade resten av dagen med att slappa och packa inför hemresan imorgon. 

Denna lördag åkte jag och Hippie till El Stockholmo. Vi promenerade de 5 km till Reftele och sedan var det bara att vänta på tåget som skulle ta oss till Nässjö. Det gick jättebra att åka till Nässjö, Hippie sov i princip hela vägen, det var ju rätt ansträngande att gå till Reftele. 
I Nässjö bytte vi perrong utan problem och när vi väntade på Stockholmståget tränade vi lite med klicker, targetplatta och targetstick. Lite störningar med andra ord och Hippie var superduktig. 
På Stockholmståget var det 3 andra hundar förutom Hippie; 2 norfolkterriers och en pitbull/staffblandistik. Hippie fick leka lite med terrierna, men det gick inte så bra då de var kopplade. 
Väl hemma blev Diesel otroligt nog snäppet gladare över att se Hippie än vad han blev när han såg mig.. Men båda hundarna sov i mitt rum under natten.


I väntan på Stockholmtåget

Träffade Alma och Paola med hundarna på söndagen. Vi skulle gå en långpromenad, men vi kom bara till Hornstull innan vi gav upp och åkte hemåt. Innan dess hann vi dock käka pizza och prata en del.
Jag, Diesel och Hippie begav oss sedan till Vällingby för att hjälpa Amanda i butiken.


Hippie


Dieselbabe <3


Babe och Hips dont lie


En trött Hips efter dagens utflykt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0