Studieresa

Fredagen den 26 mars bar det av till Hundens Hus i Stockholm där vi träffade Cilla Danielsson. Efter besöket åkte en del av oss till Djurgymnasiets hundlokal där vi skulle soav under natten medans den andra delen av oss, mig inkluderad, åkte  till Gamla Stan för att äta ute. Kände mig som en turist när vi gick där, har nog inte satt min fot i Gamla Stan på flera år... Till slut så hittade vi en resturang som inte var för dyr och vi hade det riktigt trevligt. På tillbakavägen till Djurgymnasiet stannade vi och handlade lite frukost till lördagen och sedan var det bara att packa in våra saker i hundlokalen. Blev jätteglad då jag hittade gamla nummer av ISF-tidningar där jag hittade Diesels pappa flera gånger om :), men jag säger bara en sak: Jag har aldrig sovit så dåligt i hela mitt liv!


Anna och Sanna var inte sena med att föklara deras rum som deras
domedagsnäste


En av settertidningarna

 
Orsaken till att jag sov så fruktansvärt dåligt kan ju ha något att göra
med denna BIA-bädd...

Lördagens började med ett besök på Tullverket där vi fick reda på vad de gjorde där och hur de rekryterar nya tullhundar. Kan avslöja att man kan tjäna rätt mycket på en riktigt bra hund... Vi fick även se knarksök och det var väldigt spännande.






Chang markerar att han hittat något


Sedan väntar han på att få belöning


Chang markerar att han hittat något igen


Glad Chang med sin belöning

efter Tullverket bar det iväg till Borlänge till Dala Hundservice AB/House of Learning där vi hade det superkul och fick bra tips på vår egen verksamhet samt klicka höns. Det var hur kul som helst. Jag måste verkligen skaffa höns :D Sedan sov vi på hotell. Har aldrig sovit så gott i hela mitt liv!







Var väldigt nära på att sno med mig kuddarna, de var såååå sköna!

På söndagen bar det iväg till Hundcampus i Hällefors där vi fick veta vad de håller på med där, det vill säga doftsök (allt från barn till lik och cancer). Det var spännande.


Hundcampus logga


Så sant


Ett av labbrummen där de har doftträning

Sedan bar det av tillbaka till skolan. Gissa om Hippie blev glad att se mig :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0