Att lämna sin hund utanför affären...

Är en väldigt korkad sak att göra. Om ni frågar mig alltså...

Så nu har det hänt igen. 8 stycken (tack gode gud så pass gamla att de inte diar längre) pitbullvalpar är utan sin mamma (och pappa) för att husse "bara skulle köpa snus" och lämnade hundarna obevakade utanför Konsum. Hundstölder utanför affärer händer hela tiden oavsett storlek eller ras på hunden och oavsett den korta tiden man är inne i affären.
Jag kommer ihåg en tidningsartikel för flera, flera år sedan när en grand danois-tik (!) hade blivit stulen och de fick aldrig tillbaka henne... Om någon kan sno en hund i den storleken utan att någon misstänker något, då är det ingen hundras som är skonad. 
Jag skulle hellre dö än lämna mina hundar utanför en butik om jag inte hade någon som kunde vakta dem, inte ens om jag ändå såg dem hela tiden. Varför utmana ödet liksom? Nog för att Diesel inte alls godkänner alla människor (idag gjorde han utfall mot en alkistant som ville hälsa på honom i butiken samt skällde ut en man som haltade..) Men det tycker jag är bra; han är svårflörtad. Till skillnad från Hippie som går med på att hälsa på allt och alla så länge de har något ätbart, men å andra sidan är han en sådan morsgris att han lär sitta som gjuten i backen och vänta på mig. Hur som helst; det jag vill komma fram till med detta inlägg är:

LÄMNA FÖR FAAN INTE ER HUND/ERA HUNDAR UTANFÖR AFFÄREN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0