Kisshund och långpromenad

Hippie har gått och blivit en väldigt, väldigt jobbig vovve...

I veckan (mitt minne är numera obefintligt så jag kommer inte ihåg den specifika dagen) kom det in en löptik i butiken och Hippie blev därmed utvisad till det bakre rummet där han fick skälla sig hes av bristen på "snygg pudelflicka".
När jag väl släppte ut honom igen hade jag satt på honom kisskyddet för att han inte skulle få några jobbiga hanhundsidéer och pinka i butiken, men han gjorde något helt annat; när jag tittade bort för ett litet ögonblick var han försvunnen och jag hittade honom revirpinkandes på båda sidorna av backen upp mot centrum. MED kisskyddet på sig. Jag fick skölja av honom i handfatet för han hade ju pinkat ner hela sig... Väl hemma blev det ett bad och efter det en långpromenad i skogen tillsammans med mig, pappa och alla hundarna. Det var väldigt uppskattande av alla hundar (och säkerligen alla mygg). Tyvärr så tänkte jag inte på att ta med mig kameran...

Kommentarer
Postat av: Johanna

vad sägs som att kastrera din hund? det verkar som om han bara lider när han får syn på tikarna... låter jobbigt, men det bästa är att kastrera!:) bara ett tips!!

2010-08-30 @ 22:08:35
Postat av: Sofia

Hippie lider inte. Han är inte ens i närheten av att lida. Diesel led och därför har jag kastrerat honom. Vi får se om jag ska ha Hippie till avel eller inte, annars så blir det kastrering för honom också.

2010-08-31 @ 12:47:08
Postat av: johanna

i de flesta inlägg du har skrivit så har du beskrivit att din hund stressar upp sig så fort han ser en tik. dessutom så skriver du att han fick "skälla sig hes" när tiken kom in till butiken. lider han inte då? det tror jag iaf!

2010-08-31 @ 23:02:12
Postat av: Sofia

Vilken okastrerad hane blir inte till sig när det finns löptikar runt omkring? Att han fick "skälla sig hes" var mest för att jag stängde in honom i "lagret" och inte just specifikt vid löptiksbesök. Vem vill bli instängd när det kommer andra hundar som kan vara intressanta oavsett om det är löptikar eller andra hanar? Att känna sig orättvist behandlad är inte samma sak som att lida.

2010-09-01 @ 11:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0