En hund i kläder eller en hund utan?

Jag har alltid ansett att en hund ska få vara hund och inte behöva gå omkring i kläder. Om den inte behöver det såklart (trots det är det en viss skillnad på "behöva" och "bara för att"..) Och jag har varit lite anti det här med tröjor och så.. Ska hunden ha kläder så är det täcke som gäller och inget annat. Idag får jag dock säga att jag har ändrat mig en aning när det gäller kläder för hunden, men bara en aning;
Då Hippie frös som en påsklilja på arctis blev det en tröja på honom idag. Men då var det självklart för att han behövde den, han kan ju inte gå omkring i sitt täcke inomhus för vad ska han då ha på sig när vi är utomhus?
Han själv tyckte väl att det var sådär med tröja på, men han frös i alla fall inte något och han såg rätt bra ut i sin gröna camoflagetröja.

Med åter igen rubrikens fråga: En hund i kläder eller en hund utan? Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Lollo

Som du sa, om den fyller ett syfte så är det helt ok samma sak med skor. Men att bara ha för att vissa upp hunden så är det helt fel. Behöver de inte ha kläder så ska de inte ha några.

2010-01-06 @ 23:34:26
URL: http://fairypixie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0