Lite uppdatering

V. 2-4

Jag vet, jag är sjukt dålig på att uppdatera bloggen fast jag säger att jag ska göra det, men här kommer lite i alla fall:

Hippie har börjat sprätta nästan efter varje gång han bajsar, vilket jag tycker är skitroligt för han ser så knäpp ut. Han har också fått hur mycket tvor som helst i hans hippiefrilla så i eftermiddag kommer jag att klippa ner den lite, hoppas att den hinner växa ut igen till i augusti, men det gör den nog :) 
 
I skolan går det bra, men vi har ju endast teori på våra lektioner så Hippie får vara i huset, det blir så kallt för honom att sitta i hundstallet i den här snön.

Trots att Hippie och Dexer rök ihop lite tidigare under terminen så tror jag att Hippie saknar honom. Jag vet i alla fall att jag saknar söta, inte så lilla Dexer. Hoppas verkligen att man får se hur han ser ut när han är fullvuxen.

Jag beställde tågbiljett hem igår och jag blev TOTALT ruinerad. Det är INTE billigare på torsdagar... Paola you own me money för att jag ska passa Baloosan den helgen, annars skulle jag åkt hem på lördagen...
Mannen som jag bokade min tågbiljett hos SJ hatar nog sitt jobb för övrigt. Han var extremt vresig och sedan kunde han inte stava Reftele. Om man nu håller på med biljettbokningar lite varstans i Sverige kan man väl ändå ha någon liten aning om hur man stavar stationerna... Men men... Jag vill skaffa körkort fort som fan för det blir nästan billigare än att åka tåg hem. Blä.

Förra veckan var vi på studiebesök hos Jyckelyckan i Gislaved och det var jättebra. Man fick verkligen en inblick i hur det är att vara "nystartad" företagare och jag hoppas verkligen att jag kommer kunna kontakta dem om jag har funderingar i framtiden.

Jag har lyckas skaffa praktikplats till v.8-10 vilket är jättebra. Vovvens Hörna i Hässelby Strand som jag varit på innan. Det ska bli kul att komma dit igen.

Nu är det helg och jag har inga lektioner förrän på onsdag. Wohoo! Vad ska jag hitta på här borta? jag kommer säkert på något :)

Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0