Till Segerstad imorgon

Imorgon bär det av till Stora Segerstad så idag har jag handlat hundmat, hämtat ut Hippies recept (i Åkermyntan tog det extremt lång tid att hitta Hippies bokning... Är det något som hör till när man jobbar på Apoteket eller?), handlat lite mat och packat.
Jag har också nyss betalat in 120 spänn för att få ett mopedkörkort för att de hux flux har bestämt sig för att ändra från förarbeviset. Skitkul att betala för något som man inte vill gå med på egentligen, det är ju faktiskt deras idé att ändra allt... Irriterande.. Men men, vem vet, jag kanske har nytta av mitt moppekörkort i alla fall, har bara inte kört moppe på x antal år...

Jaja, det ska bli kul att komma tillbaka till skolan i alla fall. Det blir spännande att se vad vi ska ha för nya kurser nu till våren.

Jag ska också försöka uppdatera lite oftare och fixa lite mer bilder och så, men vi får väl se hur det blir med det. Jag har ju sagt det så många gånger nu...

Positivt med att vara hemma:
+ Hemma finns min Dieselbabe <3
+ Toalettsitsen är inte trasig och har inte varit trasig sedan praktiken för hundra år sedan...
+ Har man inte något körkort är man inte helt strandsatt utan kan faktiskt ta sig någonstans om man vill
+ Man kan jobba och tjäna lite pengar. Studiebidraget kan man ju inte leva på...

Negativt med att vara hemma:
- Familjen! Man är aldrig, aldrig någonsin ensam eller har lugn och ro...
- Woodys storhetsvansinne. Han tror ju att han äger allt och alla...
- SL. Jag hatar er! Att inte ha körkort SUGER!
- Hundrädda människor. Varför vara rädd för hundar när det finns miljoner andra saker att vara rädd för?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det finns fobier för precis allting, varför är en hundfobi värre bara för att du äger hundar?

2010-02-05 @ 15:58:13
URL: http://djurtokigasandra.blogg.se/
Postat av: Sofia

Precis som jag skrev i inlägget så finns det vettigare saker att vara rädd för här i livet än just hundar. Det har ingenting att göra med att jag har hundar själv, jag skaffade hund först 2005 och redan innan dess tyckte jag att det var/är onödigt att vara rädd för hundar. Sen så tycker jag att det är så otroligt onödigt att vara rädd för småsaker såsom spindlar eller annat icke djurrelaterat, men det däremot kan bero på att jag inte har några fobier själv. Jag tycker att man ska ta vara på livet och inte vara rädd för allt bara för att det går att vara rädd för. För vem vet, nästa gång du går över gatan kan faktiskt vara den sista.

2010-02-22 @ 21:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0