Diesel testar "Elektronisk fästingvakt"




Vad: I måndags förra veckan satte jag på den elektroniska fästingvakten från Dogman på Diesel. Den är precis likadan som Skudo Pet-dosan och använder sig av ultraljud för att hålla fästingar och loppor borta. Den är "utan kemikalier, effektiv, bekväm och varar upp till ett år".

Pris: ca 200-300 kr.

Hypotes: Jag måste erkänna att jag inte tror på den till 100 %, men då Diesel fått så många fästingar i år så skadar det inte att testa i alla fall. Men att ultraljud ska hålla fästingar borta? Nja.. Det får testet utvisa.

Resultat: Diesel har haft på sig dosan i nästan 2 veckor och än så länge har han endast fått 1 fästing.

Slutsats: Endast 1 fästing på nästan 2 veckor med den elektroniska fästingvakten från Dogman. Om det är för att Diesel inte gått i skogen, det är för varmt även för fästingarna eller att den faktiskt fungerar förblir ett mysterium. Om jag rekommenderar den? Nja, jag antar det; den är ju enklare än spot on- lösningar då den ska sitta på hela tiden, dock måste man komma ihåg att ta av den om hunden ska bada då den inte tål att bli dränkt i vatten. Den får även ett plus för att den är utformad som ett hjärta. Är den värd sitt pris? Njää, batteriet räcker visserligen i 2 år, men nej, jag är inte övertygad.


Kommentarer
Postat av: Lollo

Perfekt ju ;)

2010-07-09 @ 14:30:32
URL: http://fairypixie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0