Enköping 30/10 2010

I lördags var det äntligen dags för Hippies första utställning. Det var ju lite av en "testutställning" då jag inte vill dra runt honom på något han inte gillar så det var ju lite spännande att se hur han reagerade på det hela.

Det var en massa spännande hundar där och Hippie uppförde sig exemplariskt utan att tokskälla och vara allmänt jobbig. Lite småmorranden blev det såklart, men det var inga problem att få tyst på honom.
Det "enda" han ställde till med var att krafsa sönder Lovisas tygbur då han absolut inte ville sitta där ensam...

Hans bedömning gick superbra. Jag var lite nervös, men vi hade en jättebra domare så det gick över rätt fort. Hippie fick bara positiva saker saker påpekade och han gick vidare till "TIG" (tio i grupp), men tyvärr blev det ingen placering då han var för lekfull i ringen. Men det gör ju ingenting, han fick ju medalj och för att vara hans första utställning så var ju det ett superbra resultat i alla fall :)

Nu ska vi träna bort leken till januaris Husdjursmässa i Kista så får vi se hur resultatet blir där :) Då kommer det även bli lite roligare att vänta när det finns en massa annat att titta på :D

För bilder från utställningen, se Lovisas blogg här så får jag se om jag kan fixa hit bedömningspappret :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0