Stockholms Hundforums Hundtrim - SKÄMS!

Om ni älskar er hund, skona den från detta hundtrim! Läs inlägget så förstår ni varför...

I måndags fick Pudel äntligen ta bort stygnen veterinären fick sy efter att han varit hos frisören förrförra veckan. Han hade blivit nerrakad helt då han hade för mycket tovor, vilket var jättebra för han är jättesöt nerrakad, men han var helt sönderklippt... Han hade stora sår i jumskarna och i armhålorna och även på flera ställen på kroppen. När mamma ringde till frisören så sa hon bara att "hon inte hade märkt något och att Pudel inte sagt något" vilket är helt sjukt otroligt då han är superhåröm och absolut skulle tjuta som en stucken gris om han blev klippt i skinnet.. Det måste ha varit världens skräckupplevelse för honom, det tog honom nästan en vecka att bli sig själv igen...

Jag skulle ha skämts ihjäl om jag hade råkat klippa en hund i skinnet och jag skulle absolut vägra ta betalt för klippningen, men framför allt skulle jag BERÄTTAT för ägaren ifråga. Det gjorde inte dom... Frisören sa också att "hon inte tänkte stå för någonting då vi tagit honom till en annan veterinär för hon hade minsann en egen veterinärkontakt"(!). Vilken hundfrisör har behov av en EGEN VETERINÄRKONTAKT???

Det hade varit en annan sak om det hade handlat om en pryl eller liknande, men sist jag kollade så är hundar levande varelser och familjemedlemmar med känslor. Pudel betydde uppenbarligen ingenting för dem.

Bryr ni er om er hund och INTE vill ha er hund sönderklippt och psykiskt förstörd föreslår jag att ni inte åker till Stockholms Hundforums Hundtrim utan väljer något annat ställe som till exempel Svanstippens Hunddagis i Täby där de är måna om hundens hälsa och ALDRIG skulle göra på det här sättet.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej Sofia!



Gud så hemskt, jag tycker ärligt att du ABSOLUT inte ska ge dig i detta ärende... Be veterinären om ett intyg, skicka fakturan till dem och KRÄV betalning... Hota att gå till tidningarna eller annat! ;) Så FÅR det inte gå till och ingen företagare med minsta självrespekt skulle ta betalt för det...

2010-11-12 @ 12:45:37
URL: http://hundzonen.se
Postat av: Anna

Håller med Sanna, fy vad klantigt gjort! Stackars Pudel!

Tycker du borde kräva ersättning för den asdyra hundpsykologen som fick anlitas för att få hundstackarn att våga stå på ett bord igen också ;)

2010-11-17 @ 23:48:13
URL: http://monstermalva.blogg.se/
Postat av: Sofia

Absolut! Det är pappa som ska fixa allt, men jag vet inte riktigt om det händer så mycket på den fronten... Jag tänkte att jag skulle hjälpa till att visa vilka idioter de var(och antagligen fortfarande är)genom att skriva om dom här på bloggen. Mitt inlägg kommer upp som 3:a när man söker på Google, hoppas bara att fler läser om det...

2010-11-18 @ 21:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0