Nya hundkompisar

I fredags eftermiddag åkte jag till Paola med hundarna för lite hundkul. Efter att ha inhandlat lite förnödenheter på Ica (cola och kycklingsallad) påbörjade vi promenaden till hundrastgården för att hundarna skulle få ha det lite roligt, men först så stannade vi bakom ishallen där de hade skyfflat ut en massa snö. Gissa om Diesel blev glad! Han sprang raka vägen dit och rullade sig och käkade så mycket snö han bara kunde. Jag tror att han längar till vintern :)

I hundrastgården träffade vi en 3-årig flatcoated retrieverhane som Diesel kunde hälsa på genom staketet utan problem, men varken jag eller hundens matte vågade släppa in dem tillsammans då de var för nära i åldern och Diesel inte litar på flatar längre, men träffar vi dom fler gånger kanske det går bra. Vi får se helt enkelt :)
Däremot så fick de leka med en goldenhane på 13 månader och en labbehane på 10 månader vilket gick jättebra.

Det riktigt komiska var ändå när labben sprang iväg med vattenskålen precis som Lucas alltid gjorde på Segerstad. Jag trodde att det bara var något som Lucas gjorde, men det gäller tydligen flera labbar :)

Det var två väldigt trötta och skitiga, men glada hundar som jag kom hem med :)

Tyvärr så glömde jag kameran hemma så jag har inga bilder på det roliga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0