Föreläsning och träning

I Söndags åkte jag och Lovisa till Scandic Star Sollentuna för en Royal Canin-föreläsning. De pratade om deras foder och vad de tänker ändra på och så vidare. Vi fick ett gosedjur, en ryggsäck och en strandstol för att vi kom dit och det var ju rätt okej. Strandstolen kommer väl till pass på uställningen i slutet av oktober också :) Dock gillade jag inte deras tydliga tyckanden om blandraser då de kallade renrasuppfödare för "medvetna" och blandrasuppfödning för "hobby/olycka" samt "omedvetna"...

Jag lämnade hundarna hemma så innan jag åkte gick vi på en promenad. Vi mötte en border collie och golden -blandning som var lika gammal som Hippie och relativt nykastrerad. Diesel tyckte inte alls om situationen så han höll sig borta från hunden med svansen mellan benen. Hippie tyckte det var intressant att hälsa lite, men han kunde ju inte låta bli att lukta hunden i rumpan(kastrerade luktar ju lite annorlunda). Utan någon större varning (endast stelhet), inget morrande eller lättuppfattat för Hippie, nöp hunden tag i Hippies kind så att han skrek. Som tur var så gick det inte hål eller något, men stackars Hippies upplärda syn på svarta och delvis svarta hundar lär ju inte bli bättre efter denna händelse... Nog för att han få skylla sig själv lite, så går det när man luktar en kastrerad hanhund i rumpan, men jag kände på mig redan innan att det kanske inte var en så bra idé trots allt. Med tanke på att de var i samma ålder och att matten faktiskt berättade innan att han var kastrerad för att han har börjat kaxa mot andra hundar... Så förlåt Hippie, efter den här händelsen går vi tillbaka till att endast hälsa på hundar som jag vet är snälla och tar inga onödiga risker.

Efter föreläsningen åkte jag och Lovisa hem till mig för att hämta hundarna så gick vi till hundklubben för lite träning. Först blev det lite lydnad med Diesel och till slut även agility med båda hundarna. Synd att det var så dåligt väder och så mycket mygg, men det gick rätt okej med träningen ändå. Nästa gång får jag ha bättre godis med mig och min systemkamera så att det blir några vettiga hoppbilder :)
Detta är vad jag kan erbjuda från dagen:


Mmm, korv!


Galen bild på Hippie


Tillsammans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0