För djurens bästa

I och med att jag jobbar i en djuraffär så händer det att jag rätt ofta stöter på kunder som precis har köpt ett djur, trots att de inte har någon som helst aning om hur man sköter om det. Vilket jag tycker är helt fel, då jag anser att man inte ska köpa ett djur om man inte vet sådana saker. Och att det finns människor som säljer djur till människor som inte är insatta för fem öre tycker jag är HELT SJUKT!

Jag tycker att det är jättebra att de flesta faktiskt tar sig tid att fråga i någon djuraffär eller ringer till en veterinär eller liknande, för det visar ändå att de är villiga att lära sig om det djuret de köpt, även om jag tycker att det är fel att sälja ett djur till vem som helst. Oavsett hur "lättskött" det djuret må vara för den som är insatt.

Vill ni köpa ett djur, se till att ni är insatta i hur det djuret ska skötas om. Alltså; vad som är bra för den att äta (och vad den inte kan äta), om de trivs bäst ensamma eller tillsammans med en kompis/partner och allt annat som man behöver veta innan man tar på sig ansvaret för ett djur.
Läs böcker (låna på bibliotek eller köp), hör med vänner/bekanta som har erfarenhet, sök på Internet... För djurets bästa!

Djur är levande varelser, och borde bli behandlade därefter också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0