Julklappsjakt, middag och hundmässa

Det har varit en upptagen helg.

Igår åkte jag och Paola till Stinsen för lite julklappsjakt och ja, vi hittade ju lite grann faktiskt :) Men nej, jag är inte klar trots allt.. Har några saker kvar, men jag har ju lite tid på mig ändå. Jag fick även en julklapp av Paola, fast vi sagt att vi inte skulle köpa något den här julen. Tack igen :D Du ska få en julklapp av mig också :)
Efter shoppingen åkte vi hem till Paola och började med maten. Sedan kom Alma också och vi hade kul. Det var längesen vi umgicks alla 3 så det var bra :)

Idag åkte jag och mamma till Stockholms Hundmässa för att titta lite och så.
Vi såg jättemånga settrar, men bedömningen av grupp 7 började ju redan 8.30 så den gick vi ju inte på, men det gör ingenting. En massa hundar och människor var det i alla fall. Och mycket grejer att titta på. Jag hittade en perfekt tröja med settertryck som jag är väldigt nöjd med. Sedan så hittade jag även ett foder till Hippie för typ ingenting som är perfekt variation till hans vanliga. Det tror jag att han kommer uppskatta, i alla fall lite, för jag har skavsår efter påsen. Sen när gav 3kg hundmat en skavsår liksom? Men jag skyller på påsen, det var inte direkt den bästa... Men men.. Jag fick även en förpackning med Seraquin till Diesel. Ni såg vad jag skrev, va? Jag FICK(!) den för att testa. Jag är dock lite orolig över ifall hans mage kommer klara det nu, då jag ser att det är kycklingprotein i tabletten också, det är väl för att de ska smaka gott, men det är ju inte så bra för min känsliga Babe.. Jaja, vi får se helt enkelt. Väldigt nöjd med dagen är jag ändå, men det va synd att inte Paola kunde komma :( Det får bli Husdjursmässan i januari helt enkelt :)

Imorgon får vi också se hur det går. Hade tänkt lämna Diesel hemma då jag börjar 14 och vi antagligen kommer vara några som jobbar, men jag hade helt glömt bort att Pudel ska på parning. Jag vill ju inte lämna Diesel hemma själv heller, han kommer bli så ledsen.. Så nu lutar det åt att ta med mig båda eller att lämna båda hemma... Varför ska Pudels parningar drabba mig för? Min fina planering är ju som bortblåst nu :(

Nu ska jag ta ut Diesel en sista gång, tror att han har ont i magen så jag tänker inte chansa och behöva gå upp mitt i natten..

Kommentarer
Postat av: Lollo

Aaa jag vill också... snyft får vänta ett helt år till nästa hundmässa. Men jag har ju i alla fall husdjursmässan. Hoppas ni hade jätte trevligt :) Kramar

2011-12-12 @ 16:54:30
URL: http://fairypixie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0