Vem får sista ordet?

Eller skallet kanske låter bättre... När vi åker till jobbet nu för tiden så är det alltid en älghund eller liknande som tar samma buss som oss. Den skrämde skiten ur Hippie igår morse, den verkar inte vara helt klar i huvudet... Idag var det samma visa. Den skulle absolut försöka psyka Hipppie och råstirra och skälla på honom, vilket självklart är obehagligt. Hippie kan ju inte låta bli att stirra och skälla tillbaka. Jag försöker ändå bryta beteendet och lyckas någorlunda faktiskt, men ingen av dem ville ju låta den andra få sista ordet så de höll på och gruffade på varandra ett bra tag. När vi hade gått på bussen och de inte såg varandra var det inga problem, inte heller brydde Hippie sig om den andra hunden när vi hade gått av och den inte kunde låta bli att skälla på oss. Hippie tittade lite över axeln, men han sa ingenting. Ibland blir jag så stolt över honom. Jag hade i och för sig blivit stoltare om han hade låtsas som att den andra hunden inte existerade alls, men det skulle vara lite för svårt för min lilla kaxmört till fegisvovve. Man kan inte få allt :)


Mums, tjurmuskel


Favoritplatsen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0