Ensamma hjärtan och hemlösa hundar

Bild kommer

Författare:
Lucy Dillon
Tryckår: 2011(Sverige)
Sidoantal: 454s. (Bok)
Handling: "Rachel har just blivit av med jobbet på reklambyrån samt den chica Londonvåningen och hennes lskade har gjort slut. I samma veva får hon reda på att hon har ärvt sin mosters tillgångar - ett hus på landet och ett hem för övergivna hundar.
 När hon förlikat sig med sin nya livssituation blir hon allt mer engagerad i arbetet med att finna nya ägare till de tilltufsade hundpersonligheterna. Till sin hjälp har hon flera gordhjärtade människor som brinner för uppgiften. Och den råbarkade veterinären George rycker gärna in vid behov. Under promenaderna knyts nya starka band, inte bar mellan människor och hund..."
Omdöme: Den här boken var inte som jag föreställde mig, den var mer... verklig. Människorna man möter är mer verkliga med verkliga problem. Jag brukar inte gilla böcker som är för verkliga, det blir så allvarligt, men den här boken tyckte jag om. Den berättar verkligen hur djurägandet kan hjälpa en att finna likasinnade och att alla kan bidra med något för att hjälpa ett utsatt djur. En härlig feel good-bok :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0