Och klockan är rund

Har precis kommit tillbaka från veterinären med Diesel. Det var vaccineringstajm.
 Blev lite chockad när veterinären konstanterade ännu en gång att Diesel har blåsljud på hjärtat. Det är ju ingen nyhet, jag är väl medveten om det, men jag förstår inte varför han inte visste det från början? Det var Västerorts Djursjukhus(det är ju bara dit jag går med honom) som skickade en remiss för hjärtultraljud så det borde ju stå i deras fil om Diesel... Men men... När jag frågade om Diesels hälta så sa han att det antagligen var att han hade legat konstigt eller snubblat till eller liknande, framför allt eftersom det inte är en ihållande hälta... Det är tur att jag ska ta honom till Hälsohästen ikväll, hältan kommer nog försvinna helt då, hoppas vi :)

En nyhet är i alla fall att Diesel har gått ner i vikt! Innan kastreringen förra sommaren vägde han 35kg(jag hörde vad det stod i deras anteckningar) och så passade jag självklart på att väga honom på den läskiga vågen (Diesel darrade som ett asplöv, den fegisen). Vågen ville inte riktigt stanna, men pendlade mellan 29-30kg. Det beror inte på lightfodret i alla fall, i och med att han bara fått det i en månad än så länge, men det kanske är att jag bytt till James wellbeloved i allmänhet... Det tål att tänkas på med andra ord..

Just det, en man som satt mitt emot oss på bussen erbjöd sin nyckelring med ett helgon på att sätta på Diesels halsband. Jag tackade nej, men det var väldigt snällt av honom :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0