Planer för vovvarna

Tänkte dela med mig av lite planer som jag har för mina vovvar:

# Hippie har gått och blivit ett får eller snarare en kägla med litet huvud och stor kropp... Håller successivt på att klippa ner honom, men jag får kramp i handen och det blir inte riktigt jämt (även om jag gillar min riktigt braiga sax) så jag har bestämt mig för att äntligen ta och köpa ett nytt skär till min fina rakapparat och försöka raka ner honom själv för första gången. Spännande eller vad? Tror dock inte att jag har någon framtid i hundfrisörsindustrin.

# Diesel älskar tydligen fisk så jag funderar seriöst på att byta till James Wellbeloved Fish&Rice Light-foder för det verkar faktiskt som att hans mage klarar av det. Sedan så behöver han faktiskt gå ner i vikt, han har ju gått och blivit tjock efter kastreringen... Jag tycker däremot inte om fisk (absolut inte stanken fodret efterlämnar i Diesels mun), men vad gör man inte för sin pälskling? Såklart han ska ha ett foder som han gillar! Fast egentligen så gillar han ju allt nu förtiden...

# Så fort snön lämnat marken blir det hårdträning med båda vovvarna. Då blir det långpromenader och agility/lydnads-träning MINST 1 gång i veckan!

# Jag ska även inhandla egna agilityhinder så att man inte behöver gå till klubben varje gång. Inte för att jag har långt dit, men de har ju inte hindrena framme hela tiden då de blir vandaliserade... Jag vill till Hööks.

# Diesel knakar när han reser på sig, det har han gjort ett tag nu faktiskt. Lovisa gav mig några glucosamin-tuggodisar från Aptus som gick hem väldigt bra och även om jag inte hann uppfatta någon direkt skillnad (det tar ju lite längre tid än en vecka) så tycker jag att Diesel ska fortsätta äta dem i förebyggande syfte. Framför allt i sommar när vi ska vara superaktiva.

# Glucosamintillskottet kommer även gälla Hippie trots att enda orsaken till att han faktiskt äter dem är för att Diesel inte ska ta dem. Att ha fler hundar har sina fördelar med andra ord.

# Jag ska återuppta klickerträningen och faktiskt träna in något riktigt, till exempel apportering för Diesels del. Han hatar apportering så det ska vi göra till en kul grej helt enkelt. Eftersom jag är jättedålig på att hitta på nya saker får jag nog höra med Josefin om hon har några idéer gällande detta. Det var ju ändå hon som kom på idén att få Hippie att sätta sig både i och på en låda när vi gick på Segerstad :)

# Jag ska även komma igång med träningsloggen jag skriver för båda två igen då jag struntat i det när jag inte tränar på något specifikt..

# Funderar på att sätta ut en annons med Hippie som avelshane då han är en underbar vovve både mentalt och utséendemässigt även om han för tillfället verkar ha någon sorts 2-årskris, men självklart vill jag se om han är helt frisk innan jag bestämmer mig för något.

# Blandis-utställningen i Farsta gård i augusti får vi inte glömma heller. Där kommer Hippie absolut hamna på prispallen, framför allt då jag kommer ha superdupergott godis med mig och vi kommer träna hela sommaren så vi (läs Hippie) ser riktigt snygga ut.

Shit vad mycket jag har att göra helt plötsligt. Jag måst ju självklart se till att dessa planer följs till punkt och pricka, det mesta är ju faktiskt för hundarnas bästa. Tror faktiskt att jag ska ta och skriva ut detta sen så att jag kan pricka av det allt eftersom...


Kommentarer
Postat av: Anna

Låter som bra planer!

Rusta har också ganska billiga agilityhinder, jag har deras slalompinnar och de är skitbra än så länge, det är såna med vassa "pinnar" i änden som man sticker ner i marken =)



Kan förresten verkligen rekommendera glucosamin som tillskott i fodret också, vi har börjat med det på Zixten och han skuttar runt som en lycklig fölunge nu (och som vi vet är det ju inte riktigt Zixtens stil.. :P)



Ha det bra!

2011-03-08 @ 21:56:49
URL: http://monstermalva.blogg.se/
Postat av: Sofia

Just det, hade glömt bort Rusta :P Sådana slalompinnar vill jag också ha, de är ju lätta att flytta på osv. Mot Rusta!



Haha, söta Zixten! Ja, på ett sätt känns det som att Diesel fortfarande är för ung för att behöva det, men så som han knakar kommer han nog också skutta omkring som ett föl efter någon månads kur :)

2011-03-09 @ 10:18:03
Postat av: Lollo

Bra planer där ;)



Jag måste börja planera för mig och Pixie Känns som man ligger lite efter nu :P

2011-03-10 @ 15:33:22
URL: http://fairypixie.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha, det är nog ingen fara. Problemet är inte att göra upp dem, det är att faktiskt genomföra dem ;D

2011-03-11 @ 10:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0