Busvovvar och valpisar

Igår åkte jag och vovvarna till Paola. Det var lite skumt väder, men vi chansade och vädermässigt blev det riktigt bra :) Hundarna fick busa bakom ishallen, men när vi tog fram vår mat så tiggde de mest. De jagade även en kråka som flög jättelågt över planen (nu är det sommar och då är det fotboll som gäller bakom ishallen..) Sedan så satt han och kraxade ett tag på staketet eftersom ingen hund hann ifatt honom.

Efter det så gick vi vidare till hundrastgården där det var helt tomt. Där fick hundarna dricka lite vatten innan de busade vidare. Senare kom en amstaff/rottisvalp på 4 månader. Hippie ville mest jucka på honom, men det blev lite busande. Baloo vaktade sina pinnar och Diesel tyckte att han var så läskig att han stod och pep och försökte få honom att  inte vara i närheten, det hade nästan motsatt effekt, vilket ledde till att DIesel låg under bordet och morrade så fort valpen ens tittade på honom. Men de hade roligt ändå.

Sedan åkte jag hem till Lovisas föräldrar för att träffa Lady, en äldre helsyster till Hippie och sedan så var jag ju tvungen att gulla med Honeys valpisar som nu har blivit 9 veckor redan. Tiden går så fort! Jag är självklart superkär i en av dem eller egentligen båda, men jag skulle aldrig få... Och Diesel tyckte såklart att valparna var det läskigaste som finns och kom fort på tassarna när de skuttade fram till honom, men han nosade i alla fall lite på dem när jag höll dem framför honom. 

Diesel var en väldigt trött vovve när vi kom hem igen. Han var helt slut och somnade nästan på en gång. Jag fick dra ut honom vid 23-tiden för den sista kvällsrundan.   

Bilder från Husby:




Hippie letar fästingar





Hipster


Baloosan solar


En busig Baloo


Diesel spanar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0