Crashed and smashed

Det är lite svårt att blogga när inte internet vill göra som jag vill...

I lördags morse åkte jag och Hippie och mötte upp Lovisa på väg till hennes butik. Hippie blev superkär i Moppe som var nybadad och var efter honom heela tiden. Hann stanna runt en timme innan vi var tvungna att springa som fan till tunnelbaban, och otroligt nog så hann vi med typ 30 sekunders marginal. Det var nämligen jobb som gällde resten av dagen. Väl på jobbet däckade Hippie så fort Arezzo glömt bort honom (det är ju faktiskt roligare att hälsa på någon som vill hälsa tillbaka..) och han sov ända tills Lovisa kom förbi och överraskade mig :) Än en gång var Moppe så fin att Hippie inte såg något annat och när de hade gått till tunnelbanan och vi stod och väntade på bussen så grät han.

I söndags gick jag och Diesel med mr B till Lovisa. Hon hjälpte till att få ut lite mer fett från knölen. Sedan hittade hon ett till sår i körteln som alla marsvin har.. Så nu ser han helt bedrövlig ut, men till och från ser han ändå rätt nöjd ut... Jag städade hans bur och satte in ett kartonghus istället för hans vanliga i plast, han är ju inte som alla andra marsvin utan gillar att gå ut och in på lite andra sätt än själva ingången... Baddar såren morgon och kväll så förhoppningsvis så läker de fint.

Då har det blivit dags att anmäla mig och Hippie till Blandis-utställningen på Husdjursmässan i januari. Får ta och göra det imorgon så att allt blir rätt med id-nummer och så. Skulle ha gjort det idag på jobbet, men jag glömde ju självklart papprena hemma... Så typiskt. Men imorgon så. Och i januari kommer vi äga allt och alla. Precis som vi gjorde i januari förra året och i år, men mycket bättre! Vi siktar på guld :)

Kommentarer
Postat av: Lollo

"Vi siktar på Guld" Två tummar upp ;)

2011-11-15 @ 12:29:55
URL: http://fairypixie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0