Kallt värre

Kallt som fan är bättre förklarat egentligen...
 
I fredags eftermiddag/kväll åkte jag och Hippie till Lovisa för fimkväll eftersom det var ett tag sen sist. Självklart så var det signalfel eller liknande mellan Hässelby Strand och Alvik så vi tog helt enkelt en buss till Råcksta där jag berättade för Hippie att vi ska bo inom en snar framtid. Håller tummarna för det i alla fall. Sedan så gick vi till Islandstorget för att vara på säkra sidan. Självklart hade vi kunnat gå från Vällingby också, men Hippie frös så mycket så jag tyckte det var lite onödigt, framför allt när en buss gick så lägligt.
 
Väl framme i Alvik ett bra tag senare var planen att vänta på Lovisa som inte hade kommit från jobbet än, men vi frös så mycket så vi hoppade på tvärbanan till Liljeholmen och väntade på henne där istället. Hippie fick en ny kompis, en äldre vovve som jag självklart inte kommer ihåg namnet på och sedan så tror jag attjag kom på en kvinna med att försöka smygfota Hippie i sin fina bruna overall. Funderade på om jag skulle ställa upp honom fint, men jag frös för mycket.
 
Hemma hos Lovisa senare efter att ha handlat och så var det jättekul som vanligt och om man  bortser från att Hippie pinkade på en av tv-möblerna (tror inte att det finns någon hund som kan slå Hippies pinsamhetsfaktor faktiskt) så skötte han sig exemplariskt såklart :)
 
Tyvärr inga bilder, men ni överlever nog.
 
Helgen i övrigt var händelselös. Hundarna var rätt trötta och det var jag med. Sedan blev helgen lite kortare också, men det är sånt som händer.
 
Och: Aaaaaaah! Panik!!! Har fortfarande inte anmält oss till utställningen i januari. Måste göra det nu så att jag inte glömmer igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0