Ett hål i strumpan

Det hade jag igår kväll, men det var inte där tidigare på dagen...

Funderar på om jag kanske har startat ett krig mot de som säljer "Situation Stockholm" här i centrum.. Jag råkade faktiskt vara 100% ärlig igår och säga att jag inte köper deras tidning, varken det nuvarande numret eller nästa istället för "kanske nästa gång" som jag brukar dra till med bara för att bli av med dom, framför allt eftersom de i 99% av fallen faktiskt är aspackade och jobbiga när de försöker sälja den. Det resulterade i alla fall i att han som frågade mig gick omkring och skrek "Tjejen där inne stödjer inte oss!" precis som en 7-åring som skvallrar för mamma.

Anledningen till att jag inte köper tidningen är:
1. Jag vill inte bidra till deras alkohol (eller nikotin)-beronde, som i sin tur bidrar till att de blir enormt otrevliga och muckar gräl med varandra stup i kvarten för ingenting.
2. En av dessa säljare var väldigt otrevlig mot Diesel och retade honom, och man behöver inte vara expert för att förstå att man inte skaffar kunder genom att beté sig så , inte för att jag skulle ha ändrat åsikt om tidningen om han hade varit trevlig, men jag hade ändå stått ut med honom.
3. Enligt min åsikt så är tidningens rätta plats är i papperskorgen eller pappersåtervinningen om jag ska vara lite "miljömedveten".

Vilken tur att jag har min vakthund med mig för det mesta. Diesel är väldigt skräckinjagande när han själv känner för det, så vi överlever nog, jag och ♥-gull :)

Kommentarer
Postat av: Lollo

Jag håller helt med :D Hejaa dig och Diesel ;)

2012-01-31 @ 23:05:43
URL: http://fairypixie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0