Klick, klick

Att ha svarta byxor på sig när man äger en rödbrun hund är kanske inte direkt det smartaste.. Mina byxben är nu täckta av små strån eller fjun från Diesel eftersom han betett sig lite mer kattaktigt idag och strukit sig mot mina ben till och från. Har även försökt få bort lite tovor från både öron och sidor då hans konstiga "efter kastreringen"- päls tovar sig mycket, mycket lättare än "före kastreringen"-pälsen och lite mer tovfri har jag väl lyckats fä honom. Någorlunda i alla fall.

Hippie ligger och fryser, det ser jag för hans rumpa darrar till och från. Men han får skylla sig själv som ligger på golvet när han har en alldeles ypperlig filt som reflekterar kroppsvärme. Vitsen med den är ju förstås att man måste ligga på den för att det ska fungera, inte brevid den, men men.

Imorgon väntar en sovmorgon. Den är välbehövd måste jag medge och hundarna lär inte säga emot.

Nu ska jag återgå till min bok; "Genevieve - I huvudet på en hund" som är väldigt rolig. I den får man inte bara veta att katter var Guds första försök till att skapa hunden (men han misslyckades totalt) utan även att den riktiga anledningen till att det smakar dinosaurie... Mycket läsvärd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0