Hoppas på blodprovssvar

Skönt att vara ledig. Var jättetrött igår, men jag lyckades ändå hålla mig vaken för att titta på "The Ringer" på tv 11. Rätt så okej serie faktiskt.

Hela veckan har jag spenderat sovandes på soffan för att Diesel inte mått så bra. I måndags fick Diesel åka till veterinären för undersökning och blodprov. Han har antagligen åkt på någon fästingsjukdom, men veterinären ville inte ge honom något annat än smärtlindring/ antiinflammatoriskt förrän de vet exakt vad han har drabbats av, dock de svagare tabletterna då Diesel har så känslig mage, och de har väl hjälpt en del. Diesel är lite piggare och inte lika deppig så nu är det bara att vänta på blodprovssvaret som förhoppningsvis kommer idag för att se om man får någon klarhet i det hela.

Senare på eftermiddagen här ska jag och Hippie åka hem till Lovisa för filmkvällen som inte blev av förra helgen. Med tanke på att Diesel mår bättre och att pappa och Adam inte har någon hockey ikväll så kommer det nog att fungera alldeles utmärkt. Diesel får stanna hemma då jag inte vill att han ska anstränga sig eller bli uppstressad i onödan, framför allt eftersom vi inte vet vad han har råkat ut för och jag tror ändå att han är mer nöjd med att vara hemma ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0