"Är du en puttenuttig knävovve?"

Är jätteförkyld nu såklart. Inte kul alls. Här kommer en uppdatering om de senaste dagarna:

I onsdags fick Diesel en vaniljglasstrut av en kund, glömde berätta det sist jag skrev. Gud vilken lycklig hund jag hade :) Och självklart så svullade han rubbet. Tänkte att han lika gärna kunde få allt då han får lika ont i magen oavsett mängden. Sov i soffan för att vara på säkra sidan, men otroligt nog så fick han inte ont i magen alls :)

I torsdags var Diesel rätt sur på jobbet. Skällde på allt och alla, den knäppa vovven. När vi kom hem så gick han raka vägen till BIA-bädden och däckade. Han sov i princip ända tills det var dags för kvällskissningen. Han var sur eftersom han var trött <3

I fredags var han på bättre humör igen och trots sin i nuläget extremt överdrivna rädsla för att gå på tunnelbaneperrongen så var promenaden i Alvik rätt uppskattad. Fint väder var det ju också :)

I helgen så fick Diesel vila, vilket jag tror behövdes. Hippie och jag sov över hos Lovisa på lördagen och på söndagen åkte vi till Hundöarna vid Drottningholm eftersom Fjant fyllde 10 år i början av oktober. Hippie hittade som vanligt en massa roliga hundar att umgås med så han kom bara tillbaka till mig när han behövde försäkra sig om att jag fortfarande var kvar. Sedan åkte vi hem till Lovisas syster och fikade. Självklart så fick hundarna tårta, en väldigt uppskattad sådan och det var väldigt trevligt. Strax innan vi skulle gå rök Fjant och Hippie ihop över Pixie, men det var inte särskilt förvånande, de är ju trots allt av samma skrot och korn :)

Håll utkik efter bilder i helgen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0