Veterinären ja...

Ja, hur gick det då för mr D hos veterinären i fredags?

Vi tar det positiva först; han ligger nu på 33,2kg - vilket är väldigt bra eftersom han gick upp då mycket när han blev så sjuk så att han knappt kunde gå... Väldigt bra som sagt, tycker att det är en bra vikt för honom, inte för lite och inte för mycket.

Det negativa då? Jo, hans tandkött har ju som sagt växt ner en del över tänderna, framför allt kindtänderna och det har orsakat lite tandstensbildning och så. Nu kan man ju inte göra något åt det om man inte söver honom, vilket jag inte tror att hans hjärta klarar. Veterinären tyckte att vi då skulle göra om hjärtultraljudet för att se om det skulle vara någolrlunda säkert att söva honom (det är aldrig riskfritt att söva, inte ens en frisk hund). Med tanke på att hans hjärta inte kan gå tillbaka till det bättre och veterinären då vi gjorde hjärtultraljud förra gången sa att han i princip kan "kola vippen" (som morfar tyckte om att säga) när som helst, så tror jag inte att han är ett sövexemplar om man säger så...
Nu har vi alltså två val:
1. Gör nytt hjärtultraljud eller inte, söver honom ändå och hoppas på att han klarar det eller
2. Avlivar honom när inte hans tänder funkar längre..
Jag håller på att badda hans tandkött med Hexarinse, men det är ju bara en halv lösning liksom. Ska ta och leta fram Hippies tandborste och försöka borsta lite också, men men...
Vi får ta en dag i sänder som det är nu helt enkelt så får vi se..
 
Och jag som trodde att hjärtat skulle döda honom och inte tänderna.. Mitt fina hjärtegull <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0