Chips är gott...

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Hade tänkt vänta tills jag kunde ladda upp bilder, men det lär nog ta ett tag till.. Kanske på lördag..

Diesel mår som han mår. Han har haft ont i magen typ varje dag i typ en vecka, trots att han inte får något annat än vad magen klarar. Nästa vecka ska vi på återbesök så får vi väl se om det finns något vi kan göra för hans mages skull, men jag tvivlar. Jag vill bara inte att han ska må dåligt hela tiden...

I natt vaknade jag av att jag började blöda näsblod. Undrar om det var ett tecken för då tyckte jag att det var någon som åt något i vardagsrummet. Mycket riktigt så var det Diesel. Han hade hittat chipsskålen som Adam självklart inte ställt undan.. Hur gammal är han nu? 5? Sourcream&Onion-chips är ju inte det bästa för hans mage, men han fick i alla fall inte ont i magen under natten. Han har varit lös i magen idag, rätt väntat, så det har inte varit några problem.

I övrigt så har ju Pudel dragit av en klo när vi var ute på promenad. Men han har inga problem med att vara elak för det, vilket han visade i veckan när han högg mot Diesel på bussen för att han kom för nära. Diesel fick ett sår på nosen och blev jätteledsen. Som tur är så läker det som det ska. Nu ser man bara en skorpa och den har samma färg som nosen så vet man inte att den är där så syns den inte alls.

Nu måste jag skynda att göra Pudel redo att gå ut, han ska följa med till jobbet. Men jag säger bara en sak; försöker han bita Diesel igen så kan han sitta hemma och ruttna resten av veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0