"There´s No Place Like Somewhere Else"

I helgen eller ja, för exakt en vecka sedan, så var jag kaninvakt åt Lovisas söta kaninflickor.
Det var helt perfekt för då fick jag känna på hur mitt framtida liv kommer se ut när jag väl flyttar (förhoppningsvis i december). Fast jag nöjer mig kanske med två kaniner ;) De skötte sig utmärkt och det gjorde även Hippie. Hippie och kaninerna hälsade på varandra flera gånger genom staketet, men Hippie nöjde sig för det mesta att ligga en bit ifrån och titta lite när jag var inne med kaninerna. Han sa heller ingenting när det gick folk i trapphuset eller när det gick folk ute på gatan. Så det gömmer sig nog en exemplarisk liten lägenhetshund inom honom :) Men han tyckte att det var väldigt konstigt att vara där när inte Pixie och Kessie kom och skällde på honom vid dörren. Han stod och väntade på det varje gång vi skulle gå in och sedan så smög han in ifall de plötsligt skulle dyka upp... Knäpphunden... 
 
På lördagen åkte vi och träffade Alma och Paola med Tyke och Baloo. Vi åkte till Långholmens klippbad där hundar får bada och det var roligt, även om vissa tydligen inte kunde hålla koll på sina hundar... Varför har man dom lösa då liksom? Hippie hade jag kopplad för jag vet att han inte lyssnar på mig, men han träffade en Riesenschnauzer-tjej och en mini-aussie-tjej som han gärna hade velat busa omkring med. Jag hade dock känt mig lite nöjdare om stället var inhägnat så att inte hela Långholmen ligger framför Hippies tassar om han skulle sticka... 
 
Tyke och Hippie är ju inte bästa kompisar precis, men till slut så kom de på (eller ja, Hippie har ju minst terrier i sig) att så länge de inte tar ögonkontakt med varandra så kan de co-exista rätt så bra. 
Och efter flera timmars bad och nya intryck så var det en väldigt trött, men nöjd hund som följde med mig "hem". 
 
Resten av tiden vi passade kaninerna hände inget speciellt. Det var ju så himla varmt så jag hade balkongdörren öppen och läste en mängd (minst 10 iaf) av Lovisas gamla ungdomsböcker, vilket var väldigt irriterande då de var såååå dåligt översatta! Vissa var ju rent av dåliga och för det mesta så kunde man gissa sig till slutet innan man ens börjat... Men jag ska ju inte klaga egentligen. Jag lyckas ju aldrig skriva en bok. Jag kommer på en handling, har slutet färdigt och kanske början, men allt däremellan är väääääldigt svårt :( En vacker dag kanske... 
 
Bilder kanske kommer i helgen :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0