Utställning Salem 23 /8 2014

Nuförtiden är buren en rätt okej plats faktiskt, min duktiga lillskit
 
Min snygging á la spanielklippning
 
Trötta tjejer på vägen hem
 
Och trötta Hippie
 
Men det är fortfarande spännande att titta efter hundar
 
Så hård dag att man halvsover såhär
 
 Mysigt
 
 På g till utställningen, lite chockad över att han har en morrande Steffi utanför bilden som säger "stanna på din sida"
 
Nu valde ju bilderna att hamna lite huller om buller och före min text, men jag får väl vara glad över att de hamnade här trots allt.
 
Hippie skötte sig väldigt duktigt även på denna utställning. Hade lite kall blodpudding som gjorde susen, men alla hundar var lite okoncentrerade då det doftade väldigt spännande på gräsplätten där domaren skulle hälsa på hundarna. Undrar om det var för att han är så ointresserade av andra som domaren inte gav honom en placering..? Jag är självklart nöjd med hans insats då han skötte sig exemplariskt som vanligt och gick vidare till TIG, men självklart lite besviken över att inte domaren kunde se det. Han fick självklart positiva omdömen, däremot så frågade domaren om "han är en sådan ras eller om han är lite kraftig". Men jag tycker inte att han känns tjock, bara muskulös.
 
Men jag får väl se om jag ska testa att mäta upp hans mat istället för att ge honom fri tillgång, inte för att han äter enorma mängder torrfoder, men det kan ju vara värt ett försök. Sedan kanske han skulle bli lättare om han inte fick så mycket blötmat. Det blir ju lättare när vi flyttat hemifrån, eftersom Pudel får blötmat så är det ju taskigt att inte ge Hippie liksom. Jaja, vi får se helt enkelt.
 
Nästa utställning är i januari på Husdjursmässan. Då siktar vi på väldigt mycket fluff så vi kanske kan återskapa succén från något år sedan då han kom 2:a i sin klass. Nästa år flyttas Pixie till Veteranklass så då blir det ju också en mindre konkurrent, hehe.
 
Den som lever får se :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0